משפחת ביטון תעניק למנכ"ל ב. יאיר הטבות ב-5 מיליון שקל

אייל הנדלר, המשמש כמנכ"ל משותף בחברת הנדל"ן, יזכה באופציות ל-3.5% מהון החברה ולמענק של 2 מיליון שקל ■ שכרו החודשי - 70 אלף שקל

יש מנכ"לים של חברות הפועלות בתחום הנדל"ן אשר זוכים לבונוס ענק עבור תרומתם להסדר חוב, ויש מי שמקבלים זאת עבור צליחת המשבר תוך עמידה בהתחייבויות בזמן. כך בחברת ב. יאיר, שהחליטה לתגמל את מנהליה במענק ללא תמורה של אופציות הניתנות למימוש ל-5% ממניות החברה. מחיר מימוש האופציות הוא 12 שקל למניה (עמוק "בתוך הכסף") והזכאות למימושן הנה בארבע מנות, החל מספטמבר 2011.

את רוב האופציות יקבל אייל הנדלר, ששימש עד כה בתפקיד מנכ"ל פעילות החברה בישראל, וכעת נושא בתואר מנכ"ל משותף לצדו של יוסף ביטון, ממשפחת בעלי השליטה. הנדלר יקבל אופציות ל-3.5% ממניות החברה בשווי כלכלי של 3 מיליון שקל (לפי מודל בלק אנד שולס). נוסף לכך דיווחה החברה כי הנדלר יזכה למענק של 2 מיליון שקל בחודשים מארס ויולי השנה.

רכב של 300 אלף שקל

נימוקי הדירקטוריון לקביעת התגמול למנכ"ל המשותף: "הנדלר הנו בעל מיומנויות מקצועיות, ניהוליות ופיננסיות בתחומי פעילותה של החברה. היקף הגמול הנו סביר והוגן ביחס לתרומתו של הנדלר לחברה, והוא כולל תמריצים לשיפור ביצועיה של החברה ורווחיותה. המענק החד-פעמי משולם בגין תרומתו להישגי החברה ולהתמודדותה עם האתגרים שעמדו בפניה בשלוש השנים האחרונות. האופציות מקנות תמריץ לשיפור ביצועיה של החברה ורווחיותה".

תנאי ההעסקה הבסיסיים של הנדלר כוללים שכר של כ-70 אלף שקל בחודש, רכב בשווי של עד 300 אלף שקל, החזרי הוצאות ו-30 ימי חופש. לאלה מתווספים משכורת 13 וכן מענק מיוחד בהתאם לרווח השנתי של החברה. עלות העסקתו עמדה ב-2009 על 1.2 מיליון שקל וב-2011 היא תעמוד ככל הנראה על יותר מ-6 מיליון שקל.

ב. יאיר פועלת בעיקר בתחום הנדל"ן למגורים בישראל. את תשעת החודשים הראשונים של 2010 סיימה עם הכנסות של 541 מיליון שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 12 מיליון שקל. מניית החברה נסחרת במחיר של כ-18 שקל, המשקף שווי של 113 מיליון שקל לחברה כולה.

בב. יאיר מתרחש בשנה האחרונה מאבק בין בעלי השליטה ממשפחת ביטון לבין המשקיע מרדכי אלבוים, שהגיע להחזקה של 10.1% בחברה. לאחרונה עמד במרכז המאבק ניסיון לחדש את הסכמי הניהול של יאיר ביטון, המשמש כיו"ר החברה, ואחיו יוסף, כאמור מנכ"ל משותף, שהוסרו מסדר היום של האסיפה הכללית עקב התנגדותו של אלבוים.

השניים זוכים כיום לשכר חודשי של כרבע מיליון שקל כל אחד, לבונוס בגובה של 8% מהרווח השנתי לפני מס העולה על 12 מיליון שקל, ולעוד שורה ארוכה של הטבות - ובסה"כ יותר מ-6 מיליון שקל בשנה. בשנים 2003-2009 צבר צמד הביטונים הון של כ-35 מיליון שקל. בתקופה זו נהנה סמנכ"ל הביצוע, יורם ביטון, משכר בעלות כוללת של קרוב ל-7 מיליון שקל; ואילו סמנכ"ל הרכש והלוגיסטיקה, אילן ביטון, גרף 3.5 מיליון שקל.