בנק הפועלים: "המנכ"ל ציון קינן נחקר, ממשיכים בעסקים כרגיל"

(עדכון) - הבנק הוציא היום דיווח מסודר לבורסה על חקירת המנכ"ל אתמול בחשד למתן הלוואה שלא כדין לכאורה ליו"ר הבנק לשעבר, דני דנקנר

בנק הפועלים אישר היום (ג') בדיווח לבורסה כי המנכ"ל ציון קינן נחקר אתמול (ב') באזהרה במשטרה בחשד לקבלת דבר במירמה והפרת אמונים. קינן נחקר במחלקה לחקירות הונאה בחשד שהיה מעורב במתן הלוואה לדני דנקנר, לשעבר יו"ר בנק הפועלים.

"הבנק ממשיך בעסקיו כרגיל", נכתב בהודעת הפועלים.

כזכור, דנקנר עצמו הודח מתפקידו בעקבות עבירות הקשורות לממשל תאגידי לכאורה, כאשר חקירה בעניינו כבר נפתחה בעבר. הוא נחקר בחשד להלוואות שניתנו לכאורה שלא כדין בהיקפים של מיליוני שקלים, בהיותו יו"ר הבנק.

קינן כיהן כראש החטיבה העסקית בבנק הפועלים כאשר דנקנר העביר לכאורה את ההלוואות הקשורות בענייניו האישיים, אשר בגינן נחקר בעבר. יצוין כי על מנת לאשר מתן הלוואות יש צורך באישורן של ועדות אשראי וגורמים שונים בבנק.

"הפיקוח על הבנקים מיודע אודות הנושא ועוקב אחר ההתפתחויות בו", נמסר מבנק ישראל בתגובה. "לבנק הפועלים שדרה ניהולית מקצועית ורחבה, המבטיחה את יכולתו להמשיך ולפעול ללא הפרעות, למרות אירוע זה. בשל חקירת המשטרה, מנוע הפיקוח על הבנקים מלהתייחס לפרטי האירוע".