HOT תקנוס לקוחות על קריאה מיותרת לטכנאי

כחלר מצעדי ההתייעלות, HOT סוגרת את אחד משני הבניינים ביקום מהם היא פועלת ■ החמרת התנאים לקבלני ההתקנות מעוררת התמרמרות: "HOT גוררת אותנו להפסדים"

חברת HOT הודיעה על שינוי התנאים מול הקבלנים ועל צעדי התייעלות נוספים, שגורמים לחשש כבד בקרב עובדי החברה. ל"גלובס" נודע כי לאחרונה הודיעה החברה לקבלנים המפעילים את שירותי ההתקנות כי בקרוב הם יצטרכו להתחייב על שנה אחריות להתקנה - במקום לשבוע אחריות כפי שהיה עד עכשיו.

הדבר גורם להתמרמרות קשה בקרב הקבלנים, שחלקם טוענים כי HOT גוררת אותם למחירי הפסד, ושוקלים האם להמשיך ולעבוד איתה.

נוסף לכך החליטה HOT לחייב את הקבלנים בסטנדרט אחיד ולרכוש את הציוד מחנות שעל-פי הערכות בשוק נמצאת בבעלותה. גם נוהלי הדיווח על ההתקנות הוחמרו, וההקצבות של הציוד לטכנאים מקבל פיקוח הדוק יותר.

עוד נודע כי HOT סוגרת בהדרגה את מערך המכירות המשרדי שלה. לא גויסו מוכרנים למערך המכירות במקום כאלה שעזבו, והחברה מצמצמת במוכרנים במשרדים לטובת דוכנים במרכזי קניות.

מקורות בחברה מציינים כי HOT הולכת להרחיב את פעילות מיקור החוץ שלה גם בשירות, ובהדרגה תעביר יותר פעילויות לחברות חיצוניות. החברה כבר היום עובדת עם חברת תקשוב שמספקת לה שירותי שירות לקוחות, ובהדרגה צפויה להרחיב את העבודה איתה.

עובדים בחברה מדווחים על תחושות קשות ואי-ודאות סביב עתידם של רבים מהם, ורבים מהם טוענים כי המנהלים הצרפתיים שהובאו משרים תחושה של אי-נוחות במפגשים שלהם עם העובדים.

כתוצאה משורה של קיצוצים שעשתה החברה בשנה שעברה ועושה השנה, בטכנאים, מחסנאים ועוד שורה ארוכה של מגזרים, החליטה HOT להיפטר מאחד משני הבניינים שבהם פעלה ביקום (הולנד), ותמשיך לפעול מבניין ספרד בלבד.

בכיר ב-HOT אמר ל"גלובס" כי החברה נמצאת בעיצומו של תהליך התייעלות עמוק. כך למשל החברה מחייבת לקוחות שמבקשים טכנאי בתשלום בגין קריאת-סרק, והיא מציינת זאת בפני הלקוח.

לדוגמה, לקוח שפונה בטענה כי אין לו קליטה ומבקשים ממנו לעשות פעולות מסוימות, מסבירים לו שאם טכנאי יגיע וימצא שהוא לא עשה את הפעולות הנדרשות - הוא יחויב בתשלום. גם לקוח שקבעו איתו שעה מסוימת להגעת טכנאי והוא לא נמצא בבית, יחויב בתשלום עבור הקריאה.

צעדי ההתייעלות האלה הובילו לירידה של 30% בקריאות לטכנאים. עוד אמר הבכיר כי החברה תמשיך ותתגבר את מערך השירות שלה וכי בכל מקרה הוא לא ייפגע.