פרולור מעדכנת: תוצאות חיוביות בניסוי בתרופה להמופיליה

החברה קיבלה תוצאות חיוביות מניסוי השוואתי של הגירסה ארוכת הטווח של התרופה להמופיליה בעכברים המופילים אשר חסרים פקטור 9

פרולור ביוטק מדווחת היום (ד') על תוצאות חיוביות מניסוי השוואתי של הגירסה ארוכת הטווח של התרופה להמופיליה פקטור 9 בעכברים המופילים אשר חסרים פקטור 9 (Factor IX). יו"ר הדירקטוריון של החברה הוא פיליפ פרוסט, יו"ר דירקטוריון טבע.

הניסוי תוכנן בכדי למדוד את פוטנציאל העלייה בפעילות קרישת דם ומשך פעילות קרישת הדם של הגירסה ארוכת הטווח של פרולור Factor IX-CTP בהשוואה לגירסה הקיימת בשוק. Factor IX ניתן לחולי המופיליה אשר עוברים דימומים אקוטים, ובמטרה למנוע דימומים עתידיים.

הגירסה ארוכת הטווח של החברה הראתה בניסוי יכולת עצירת דימומים ביעילות גבוהה יותר ולפרק זמן ממושך יותר במודל העכברים ההמופילים בהשוואה לגירסה הקיימת בשוק. הדימומים היו קלים יותר ונמשכו זמן קצר יותר לקבוצה שטופלה ב-Factor IX-CTP. בנוסף, אף חיה שטופלה ב-Factor IX-CTP לא חוותה דימומי המשך, לעומת 50% מהחיות בקבוצה שטופלה בגירסה הקיימת בשוק אשר חוו דימומי המשך, ו-83% מהחיות שלא טופלו אשר חוו דימומי המשך.

הניסוי החדש תומך בתוצאות שהתקבלו בניסויים נוספים ב-Factor IX-CTP אשר הראו שיפור ניכר בזמן מחצית החיים של Factor IX-CTP לעומת הגירסה הקיימת בשוק.

"אנחנו מאמינים כי הניסוי הזה נותן אישור נוסף להפיכת CTP לפלטפורמה המובילה לפיתוח חלבונים רפואיים ארוכי טווח, והתוצאות מדגימות שהיכולת של CTP להאריך את זמן האפקט הרפואי והגדלת הפעילות הביולוגית חוזרת על עצמה בחלבונים רפואיים מסוגים שונים", ציין שי נוביק, נשיא פרולור. "הערך המוסף של CTP הוכח בעבר לחלבונים רפואיים שאינם אנזימים, כגון תרופת האלונבה של מרק, ותרופות אחרות של פרולור ביניהן הורמון הגדילה, אינטרפרון ביטא, ואריתרופוייטין. הניסוי המוצלח של Factor IX-CTP מאשר לנו שטכנולוגיית CTP מביאה אותו ערך מוסף לפיתוח גירסאות משופרות של אנזימים רפואיים" הוסיף נוביק.

"יש צורך ממשי אצל חולי המופיליה והרופאים שלהם לתרופות שיאריכו את זמן ההגנה מפני דימומים" מסר ד"ר אברי הברון, מנכ"ל פרולור. "היעילות שהודגמה בניסוי, בנוסף לתוצאות מניסויים קודמים, מראה שייתכן ש Factor IX-CTP יוריד את מספר ההזרקות לחולי המופיליה B לפעם בשבוע או אולי פחות מכך".

ד"ר הברון הוסיף כי "התוצאות מאשרות שוב את הפוטנציאל הקליני של Factor IX-CTP להיות התרופה המובילה לטיפול בדימומים אקוטים, ובמטרה למנוע דימומים עתידיים בחולי המופיליה B. אנחנו ממשיכים קדימה עם התוכנית שלנו להתחיל ניסוי קליני ראשון של Factor IX-CTP בחולי המופיליה בתחילת 2012".