אזהרה לטבע מה-FDA: ליקויים במפעל תרופות בירושלים

ה-FDA מציין כמה פגמים הקשורים לנהלי דיווח ולמערכות המעבדות במפעל לתרופות אוראליות ■ המכתב לא הגביל ייצור או משלוח המוצרים ■ סיטי: לא צפויה פגיעה מהותית ממכתב ה-FDA

טבע , ענקית הגנריקה הישראלית, מדווחת הבוקר (ה') לבורסה כי קיבלה לפני 3 ימים מכתב אזהרה ממנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, המתייחס לבדיקה שביצע ה-FDA במפעל לייצור תרופות אוראליות של טבע בירושלים בספטמבר 2010. טבע מנוהלת על ידי שלמה ינאי.

במכתב האזהרה מציין ה-FDA כמה פגמים הקשורים לנהלי דיווח ולמערכות המעבדות במפעל הירושלמי. טבע מצידה סבורה כי מאז משלוח המענה הראשוני ל-FDA, באוקטובר 2010, טופלו הנושאים הנזכרים במכתב והחברה פועלת לפתור כל נושא אחר שהוזכר במכתב האזהרה, וטרם טופל.

יש לציין כי מכתב האזהרה לא הגביל את ייצור או משלוח מוצרי המפעל אך עד אשר תטפל החברה בכל הנושאים לשביעות רצונו של ה-FDA, עלול המנהל האמריקני לעכב את אישורם של מוצרים הממתינים לאישור המיועדים ליצור במפעל זה, ואף לאסור על יצוא לארה"ב של מוצרים המיוצרים במפעל.

סיטי מיהר להגיב למכתב ה-FDA וציין כי ישנה ציפייה כי הנהלת טבע תגיב תוך חודשיים-שלושה ותציג תוכנית ניהול סיכונים למפעל. מכל מקום, בסיטי מדגישים כי לא צפויה פגיעה מהותית ממכתב ה-FDA וכי קיימת הזדמנות קנייה למניית החברה אם היא תיחלש בתגובה לידיעה.