דניה סיבוס מכרה 75% מהאחזקה בכביש 431; תרוויח 100 מ' ש'

הרוכשת את ההחזקה בנתיבי היובל לפי שווי של 266 מיליון שקל היא קרן תשתיות לישראל ■ דניה סיבוס תרשום רווח של כ-100 מיליון שקל ותגדיל את יתרות המזומנים בכ-200 מיליון שקל

חברת דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל דיווחה הבוקר (ד') על מכירת 75% מאחזקות נתיבי היובל (זכיינית כביש 431) לקרן תשתיות ישראל לפי שווי של כ-266 מליון שקל. עם השלמת העסקה צפויה דניה סיבוס לרשום רווח של כ-100 מיליון שקל ולהגדיל את יתרות המזומנים שלה בכ-200 מיליון שקל.

נתיבי היובל היא חברה בת באמצעותה הקימה דניה סיבוס את כביש הרוחב הדרומי של מטרופולין גוש דן - כביש 431, ממחלף מודיעין ועד לאיילון דרום באזור ראשון לציון, בעלות כוללת של כ-2 מיליארד שקל.

קרן תשתיות ישראל, בניהולו של ירון קסטנבאום ובבעלות קבוצת הראל, עו"ד יהודה רווה וירון קסטנבאום, הוקמה בספטמבר 2006 והינה קרן הפריווט אקוויטי הישראלית הראשונה המתמחה בהשקעות בתחום התשתית והאנרגיה. השקעותיה עד כה כוללות בין היתר אחזקות בחברת דרך ארץ המפעילה את כביש 6, פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, דליה אנרגיה, ספקית הגז הטבעי EMG ועוד.

מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, ציין כי "עסקת מכירת האחזקות בנתיבי היובל מהווה מהלך עסקי מוצלח שמגדיל מאוד את יתרת המזומנים של דניה סיבוס - בטווח המיידי, כחלופה לתזרים מזומנים שעתיד היה להתקבל בידיה ב- 21 שנים הבאות. גינזבורג הדגיש כי גם לאחר השלמת העסקה תחזיק דניה סיבוס ב-25% ממניות נתיבי היובל ואישר כי חלק מהתמורה שתתקבל בגין עסקה זו תיועד למימון רכישת חברת אפריקה מגורים שהושלמה זה מכבר.

דניה סיבוס מדגישה בדיווח שהוציאה הבוקר, כי השלמת העסקה כפופה להשלמת מספר תנאים מתלים, ובהם קבלת אישור המדינה, אישור הגופים המממנים וכן אישורים רגולטורים אחרים הנדרשים בעסקאות מעין אלה.

בנוסף, עקב מכירת השליטה בנתיבי היובל ובהתאם לכללי החשבונאות, תחדל נתיבי היובל להיות חברה מאוחדת בדוחות המאוחדים של דניה סיבוס. כפועל יוצא מכך יופחת סך ההתחייבויות הפיננסיות בכ-1.4 מיליארד שקל וסך הנכסים בדוח המאוחד יפחת בסכום דומה.