פרס: אם יש רופאים ערבים למה שלא יהיו גם אנשי היי-טק?

הנשיא פרס השיק היום את האתר לגיוס מיון והשמה של ערבים להיי-טק, "מענטק" ■ הקמנו קרן להשקעות היי טק במגזר הערבי: 20 מ' ד' מהממשלה ו-30 מ' ד' במיזמים פרטיים

היום התקיים אירוע השקת האתר "מענטק" (MAANTECH.ORG.IL) לגיוס, מיון והשמה של ערבים להיי-טק. האתר הושק על ידי נשיא המדינה, שמעון פרס, בשיתוף עם אורנה סגל - מנכ"ל מנפאואר ישראל ועו"ד עירית תמיר - מנכ"ל עמותת קו משווה וקואליציית מעסיקית במגזר ההיי טק. בארוע ההשקה שהתקיים במלון דן בת"א השתתפו מנכ"לים רבים מצמרת ההיי-טק בישראל.

את היוזמה הגו נשיא המדינה שעמון פרס ויו"ר ומנכ"ל סיסקו ג'ון צ'יימברס, בפגישתם בכינוס הכלכלי בדאבוס בשנה שעברה. צ'יימברס התחייב להשקיע במיזם 4 מיליון שקל על פני 3 שנים. את הפרויקט מובילים אורי בן פורת, יועצו הכלכלי של נשיא המדינה וזיקה אב-צוק, מנהלת אחריות חברתית בסיסקו.

הנשיא פרס אמר: "הקמנו קרן להשקעות היי טק במגזר הערבי. 20 מיליון דולר מהממשלה ועוד 30 מיליון דולר נאספו במיזמים פרטיים. השקעה ראשונה תתבצע בנצרת. אין היום בית חולים ללא ערבים אם אנו מסכימים להיות מטופלים ע"י רופאים ערבים כשאנו חולים אז למה לא נשתף עמם פעולה שאנחנו בריאים. אנחנו מדברים על יתרון עסקי. לא עושים טובות לאף אחד, עושים טוב למדינה ולחברה כולה."

אורנה סגל - מנכ"ל מנפאואר שותפה ויוזמת קואליציית המעסיקים בשיתוף בית הנשיא אמרה: "נביא את המועמדים למקום הרצוי מבחינה תעסוקתית. ניתן למעסיקים כלים מתאימים לאבחון המועמדים למקום הרצוי מבחינה תעסוקתית, ניתן למעסיקים כלים מתאימים לאבחון המעומדים, קליטתם ושימורם למערכות העסקיות והכי חשוב מהכל דיווח רבעוני שיספקו חברי הקואליציה לבית הנשיא על סטטוס המועמדים הערבים."

היזם יוסי ורדי אמר: "צריך לחזק את האקו סיסטם של הערבים, לזמנם לכנסים, ועדות וכך נאפשר להם ליצור נטוורקינג. שהוא גורם חשוב ביותר בעולם ההיטק."

יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל: "חברת HP מאמינה שמגוון רחב של עובדים הוא ערך חיוני כדי להמשיך ולהוביל את התחום בו אנחנו עוסקים והוא משפיע, בין היתר, על חדשנות, יצירתיות והמצאה לכל אורך חיי המוצר. בישראל אנחנו עוסקים כבר היום, בגיוס עובדים ממגזרים שונים (בינהם: ערבים, בדווים וחרדים) לתפקידי פיתוח, ייצור ועוד ומבצעים פעילות ממוקדת כדי להגביר גיוס מועמדים נוספים ושימורם בחברה. על מנת להצליח בפעילותנו זו, מינינו גורם אחראי על גיוס זה, אשר במסגרת תפקידו הוא מלווה את התהליך משלב היוזמה, דרך שלב הגיוס וכמובן שימור העובדים. פונקציה זו מסייעת מאד להצלחת התהליך והניסיון שלנו מוכיח כי מדובר בשילוב מנצח עבור כולם: עבור העובדים עצמם, עבור HP כחברה וכמובן עבור החברה הישראלית. אנו מחויבים להמשיך בתהליך ומאמינים בהצלחתו".