נתניהו למקורביו על מחאת המחירים: "ההשתלחות בי מטורפת - אבל הגל הזה לא רציני והוא יחלוף בקרוב"

רה"מ אמר את הדברים בשיחות סגורות ■ תוקף בחריפות את התקשורת: "אם אתה לא עושה אתה מתעלם מהצרכים, ואם אתה עושה, כותבים שאתה מזגזג" ■ על המתקפה של קדימה: "כולם פתאום יודעים מה לעשות, כולם גאונים" ■ ישקול הקפאת הפחתת מס הכנסה ומס חברות

בעוד התקשורת מותחת ביקורת חריפה על החלטת ראש הממשלה לדחות למחר (ה') את מסיבת העיתונאים שבה יכריז על שורה של צעדים להפחתת המחירים במשק, נראה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא מתרגש: "מה קרה? אפשר לתקן, כבר תיקנו תקציב בעבר, ואפשר לעשות זאת שוב. מותר לעשות תיקונים תוך כדי המהלך", אמר ראש הממשלה בשיחה סגורה עם פקידי האוצר במהלך הדיונים על מציאת חלופות, שיאפשרו את הפחתת המס על הדלק. כל מהלך שלא אוביל, יגרור ביקורת, אמר ראש הממשלה לשומעיו.

"יכו בי בכל מקרה. אם אתה לא עושה אתה מתעלם מהצרכים, ואם אתה עושה, כותבים שאתה מזגזג. אין לזה סוף, הזגזוג יהיה אם תפרוץ את התקציב וגם אם לא. ההשתלחות הזו היא מוטרפת וברור שזה לא רציני", אמר.

נתניהו מתח בדבריו ביקורת על המתקפה של קדימה עליו היום. "למי אתם נותנים את ההרצאות? למי שמוביל את הכלכלה הכי טובה ב-OECD? כל הקדימאים שנותנים הרצאות זה מגוחך. הם אומרים שיש בעיה, אבל כשהם היו בשלטון הם לא התנהגו אחרת. כולם פתאום יודעים מה לעשות, כל קדימה יודעת לנהל את הכלכלה, כולם גאונים. אבל אנחנו יודעים מה לעשות, הגל בשיאו, זה יחלוף, לא ייקח הרבה זמן", אמר ראש הממשלה בביטחון. "אני יודע שזה עוד לא נגמר, אצלנו חיים מהכותרת של הערב לכותרת של הבוקר. אנחנו בלב הסערה עכשיו, אבל הכי חשוב זה לפעול עם ידיים אמונות על ההגה. בסוף, גם מבחינה בינלאומית וגם מבחינה ביטחונית, אנחנו יודעים מה לעשות".

במסגרת הדיון סיפר ראש הממשלה כי לוחצים עליו מכל עבר לפרוץ את התקציב כדי לאפשר את המהלך. "אומרים לי תפרוץ, לוחצים אותי מכל עבר, אבל יש רק מצב אחד של פריצת מסגרת תקציב, רק במקרה של איום ביטחוני גדול, אבל אנחנו לא נהיה אירלנד או פורטוגל. אצלנו תהיה יציבות. הדבר הראשון שמנחה אותי זה אחריות, יצאנו מהמשבר הכלכלי העולמי בצורה הטובה ביותר ולא נטלטל את הספינה הזו. מה שלא חייב להיות אחראי. הכי קל זה לפרוץ תקציב, אבל אנחנו נפעל באופן מבוקר".

נתניהו התייחס בדבריו לשר האוצר, יובל שטייניץ והגדיר אותו "שותף". "אני עובד איתו לא רע בכלל", אמר ושלל כל מתיחות איתו. הוא הסביר כי הרושם נוצר לנוכח העובדה שעם כניסתו לתפקיד הוא קבע כלל של מיסוי נמוך ולכן עכשיו הוא פועל ליישמו. "במידת האפשר אני מקל במסים", אמר לנוכחים בדיון. "הגל הזה של הביקורת בסדר, נתמודד איתו, אנחנו מכירים את כל המשחק הזה, את כל הטרמפיסטים. האחריות שלי היא לא לנוע עם כל משב של כותרות הערב והבוקר".