גיזרת הטאבלטים מתחממת: HP חשפה מתחרה ל-iPad

לטאבלט של HP קוראים TouchPad והוא מתחרה ישיר ל-iPad של אפל: יש לו מסך בגודל 9.7 אינץ', זכרון 512 מגה-בייט ומעבד של 1.2 ג'יגה-הרץ

ענקית המחשבים והציוד ההיקפי, חברת היולט-פקארד , נכנסת סוף סוף, ובעוצמה, לגזרת לשוק מחשבי הלוח הצומח במהירות. החברה, שרכשה את חברת פאלם בחודש אפריל 2010, חשפה היום (ד') בסן פרנסיסקו מחשב לוח חדש ושני טלפונים חכמים (סמרטפונים).

שלושת המחשבים יפעלו באמצעות מערכת ההפעלה webOS. לטאבלט של HP קוראיםTouchPad והוא מתחרה ישיר ל-iPad של אפל: יש לו מסך בגודל 9.7 אינץ', זכרון 512 מגה-בייט ומעבד של 1.2 ג'יגה-הרץ.

גם נפח האיחסון של שני המכשירים דומה: 16, 32 או 64 ג'יגה-בייט. ל-TouchPad יש גם חריץ להתקני USB ו-SIM (לשימוש ברשתות סלולר). בנוסף יש למכשיר מצלמת 1.3 מגה-פיקסל קדמית לשיחות וידיאו.

כאמור, HP הציגה גם שני סמרטפונים - ה-Palm Pre 3 וה-Veer.

בינתיים, אפל החלה בייצור הגירסה השנייה של מחשב הלוח (טאבלט), ה-iPad - כך מסרו היום גורמים בחברה ל"וול סטריט ג'ורנל". הגירסה החדש והמשודרגת של ה-iPad תכלול מכשיר דק יותר בהשוואה לקודם, לפחות מצלמה אחת תהיה בחזית לוח המחשב החדש וכן תהיה מצלמה שתאפשר שיחת וידיאו. אפל שומרת על חשאיות לגבי מועד ההשקה הרשמי של ה-iPad החדש. כזכור, ה-iPad הראשון הושק בישראל בדצמבר 2010 זאת לאחר דחיות ארוכות מאז שהושק בעולם בתחילת חודש אפריל