מצעד האפליקציות: ישראליות באנדרואיד, להיט גוגלי באייפון

רונה בן-דוד, מנכ"ל OnTheMob במדור שבועי חדש המסקר את זירות האפליקציות באייפון ובאייפד ■ והפעם: אנדרואיד וסוף שבוע דיגיטלי ברומא

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיבOnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD) ואנדרואיד. בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחנויות האפליקציות, נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל-09.02.11, יום רביעי בשעה 23:40.

את סוף השבוע האחרון ביליתי ברומא. הצטיידתי באפליקציה אשר לא זקוקה לחיבור אינטרנט על מנת להראות את מפת העיר, הסבר על אתרי התיירות, מסעדות, תיאטראות ועוד דברים שצריך בביקור קצר במטרופולין אירופאי שוקק. התכתבתי דרך Whatsapp ואפילו הצלחתי לשלוח את המיקום שלי לחבר טוב, ששלח אליי את הכתובת המדויקת בה אני נמצאת.

דיברתי וראיתי את הצד השני בSkype, העלתי תמונות און-ליין של מנות אוכל איטלקיות מרהיבות, זוויות מעניינות מביקור בוותיקן ורגעים מסדנת בישול איטלקית דרך instagram. למרות שזה עיסוקי בעשור האחרון ולא פעם עולה התחושה שעולם הדיגיטל משתלט על חיינו - שוב ושוב אני לא מבינה איך יכולנו בלי כל זה.

Android

לכבוד השקתה של חנות האפליקציות של אנדרואיד (Market) גם ב-WEB החלטתי לסקר לראשונה חלק מהאפליקציות הישראליות שבחנות.

לאחר ערב של שיטוט בחנות האפליקציות, הפוטנציאל לא קטן אך מספר האפליקציות הישראליות בחנות דווקא כן, בינתיים. מפתחים וחברותף זה הזמן לפתח ולתפוס מקום בעולם האנדרואיד הגדל מדי יום.

Ynet

השקה: 13.6.10

הורדות: 10,000-50,000

כמות דירוגים: 308

האתר הפופולאי היה בין הראשונים להשיק אפליקציית אנדרואיד. האפליקציה די פשוטה ומציגה את אתר בדומה לנראות שלו באתר המותאם סלולארית. כותרת ראשית ותחתיה המדורים השונים בטור. בלחיצה על כותרת ניתן להגיע לקריאת הכתבה כולה, לשתף דרך פייסבוק וטוויטר ולהוסיף תגובה.

באפליקציה מופיעים באנרים לעיתים, מעברון פרסומת עולה עם פתיחתה.

דפי זהב:

השקה: 1.9.10

הורדות: 5000-10,000

כמות דירוגים: 71

דפי זהב השיקו אפליקציה שמאפשרת לקבל את בתי העסק: מסעדות, מוניות, בתי קפה, סופרמרקטים, פיצוציות, בתי מרקחת, פרחים, בעלי מקצוע לבית ולרכב ועוד... אשר נמצאים קרוב אל הגולש באותו רגע ובזמן אמת.

באמצעות לחיצה על מצב תצוגה "מצלמה" ניתן לכוון את המכשיר לכיוון כלשהו ולצפות בעסקים שנמצאים בכיוון זה ואת מרחקך מהם.

דפי זהב השיקו את האפליקציה לאייפון בקול תרועה עם קמפיין רחב חוצה מדיה, עם אלירז שדה. יפה שהצליחו לראות כמה צעדים קדימה ולהשיק את האפליקציה לפלטפורמות נוספות כמו אנדרואיד.

דואר ישראל:

השקה: 1.9.10

הורדות: 5000-10,000

כמות דירוגים: 71

דואר ישראל לקחו שירות שמתאים מאוד למדיה הסלולרית ובנו סביבו אפליקציה: מעקב אחר חבילות ודואר רשום. לאחר הקשת מספר החבילה או המשלוח ניתן לקבל חיווי על השלב בו הם נמצאים בכל רגע. בנוסף, ניתן לקבל התראות בדבר מעבר המשלוח בין השלבים השונים עד להגעה ליעד. מי ששולח חבילות או דואר רשום בהחלט יוכל להיעזר בשירות.

Mako Mobile:

השקה: 16.8.10

הורדות: 5,000-10,000

כמות דירוגים: 130

מאקו ידועים בפריצה הראשונית לעולמות ופלטפורמות חדשים. גם באנדרואיד הם הקדימו את הרוב. האפליקציה פשוטה מאוד ומאפשרת לקרוא את תכני האתר בשילוב טקסטים, תמונות ותגובות הכתבות. באפליקציה הזו עדיין אין פרסומות.

Waze: (גרסה באנגלית)

הורדות: מעל 250,000 הורדות

כמות דירוגים: 14,714

אפילקצית הנהגים המצליחה לא מפתיעה גם בחנות של אנדרואיד. מדובר בגרסה באנגלית של האפליקציה וזוהי הסיבה לכמות ההורדת היפה שלה.

Waze היא אפליקציית ניווט (GPS) הפועלת ומתעדכנת על ידי המשתמשים בה. כל משתמש יכול לעדכן על הקורה בדרכים און ליין (שוטר, עומס וכו'). ההצלחה האמיתית של WAZE לדעתי היא היכולת לגרום לנהגים להדליק אותה גם בנסיעה שגרתית לעבודה, בנסיעה עירונית ולא רק בדרך לכתובת לא מוכרת.

אייפון

במקום הראשון השבוע - Google Translate, שהגיע סוף סוף גם לאייפון ובעברית. בוחרים את השפות לתרגום - שפת מקור, שפת יעד - מקלידים את המשפט או המילה הרצויים בטקסט או שאומרים בקול ומקבלים תוצאה. יופי של אפליקציה!

במקום ה-13 - facebook Birthday Reminder. האפליקציה שואבת את תאריכי יום ההולדת של החברים בפייסבוק ומתזכרת בכל יום על ימי ההולדת של אותו היום. דרך האפליקציה ניתן לשלוח כרטיס ברכה לאותו החבר, לצפות בפיד החברים שמסודר על פי ימי ההולדת הקרובים ביותר ולהכניס תאריכי יומולדת באופן ידני.

מתוך 1,194 החברים שלי בפייסבוק נותרו 994 שיחגגו יומולדת במהלך 2011. רעיון פשוט ושימושי, שעושה שימוש יפה ב-facebook connect.

במקום ה-14 - אמריקן אקספרס America Express Israel, שמאפשרת ללקוחותיה לצפות במערכת Amex On Line באמצעות האייפון. ניתן לצפות בהוצאות החודשיות בעבר ובעתיד בכרטיס, צפיות בנקודות שהצטברו והזמנת הטבות ושוברים לרשתות השיווק בתמורה לנקודות. את הלוג-אין הראשוני יש לבצע באתר אמריקן אקספרס ורק אז להיכנס לאפליקציה.

במקום ה-21 - Bezeq b 144. בזק משיקה גרסה חדשה לשירות הידוע ומעכשיו אין צורך בחיוג למוקד. ממשק האפליקציה נוח וידידותי ומאפשר חיפוש חופשי או על פי קטגוריות ממוקדות כמו פיצריות, מוניות, קופות חולים, פרחים, מספרות וכו' ולפי מיקום הגולש. לכל תוצאה ניתן לקבל תמונה של הכתובת המבוקשת ומסלול הגעה מהמיקום הנוכחי אל היעד. בנוסף, ניתן לחפש גם מסלולים בפיטצ'ר מפות כולל הוראות הגעה וכפתור שנראה כמו הכנה לניווט GPS ליעד.

יש כבר לא מעט אפליקציות שמאפשרות לקבל חלק מהנתונים האלו, אבל בזק לקחו את הממשק והשימוש בו שלב קדימה.

מוזמנים להמליץ ולעדכן על אפליקציות שאהבתם. בשבוע הבא, סקירה נוספת.

onthemob
 onthemob

OnTheMob היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com