אאוטבריין גייסה 11 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים

בשבוע שעבר רכשה החברה של ירון גלאי את חברת מנוע ההמלצות Surphace בכמה מיליוני דולרים ■ הגיוס יממן את תהליך המיזוג והפיתוח העסקי בארה"ב, באירופה ובישראל

שבוע לאחר שחברת הסטארט-אפ הישראלית Outbrain רכשה את חברת Surphace Technology מ-AOL, היא יצאה לסבב גיוס הון פנימי בהיקף של 11 מיליון דולר. המשקיעים בחברה כנראה לא רצו להכניס משקיעים חדשים לאחת מהחברות המבטיחות שלהם, ולכן מימנו לבד את הסבב.

חברת ההשקעות גלנרוק וקרנות ההון סיכון כרמל ונצ'רס, ג'מיני, לייטספיד ישראל וחברת ההשקעות הפרטית רודיום השקיעו בחברה 29 מיליון דולר מאז הקמתה.

אאוטבריין הוקמה ב-2007 והיא מפתחת פלטפורמה לדירוג והמלצות תוכן בבלוגים, באתרי חדשות וכן תוכני RSS.

ירון גלאי, מנכ"ל ומייסד-שותף, אמר היום כי, "הרכישה של Surphace וסבב הגיוס הנוכחי מאפשרים לנו להאיץ את הפיתוחים הטכנולוגיים שלנו, להמשיך להגדיל את בסיס הלקוחות ולהעסיק את כוח האדם המוכשר ביותר, על-מנת לעמוד בביקושים מהשוק".

בשבוע שעבר רכשה אאוטבריין מ-AOL את חברת מנוע ההמלצות Surphace בכמה מיליוני דולרים. בעקבות כך אאוטבריין הוסיפה מו"לים לרשימת השותפים שלה, ובהם AllThingsD, AOL, לונלי פלאנט וה"לוס אנג'לס טיימס".

הגיוס יאפשר לחברה לממן את הרכישה ואת תהליך המיזוג בין החברות, וכן להרחיב את פעילות הפיתוח העסקי בארה"ב, באירופה ובישראל.

אחרי קוויגו כבר לא הייתה בעיית מימון

גלאי הקים את אאוטבריין תוך כדי ניהול מו"מ על מכירת קוויגו - החברה הקודמת שהקים עם עודד יצחקי ונמכרה ל-AOL בשנת 2006 תמורת 350 מיליון דולר.

עם הקמת קוויגו, שפיתחה פלטפורמה לפרסום באינטרנט, גלאי ויצחקי התקשו להשיג מימון לרעיון. קרנות ההון סיכון המקומיות סירבו להשקיע בחברה, אך לבסוף המימון הושג חברת גלנרוק של ליאון רקנאטי, סיגמה, בית ההשקעות של דן גלאי, אביו של גלאי ואנג'לים פרטיים.

שנה לאחר מכן, בהקמת אאוטבריין, גלאי ושותפו אורי להב כבר לא התקשו להשיג מימון. עם זאת הם נזהרו וגייסו סכומי כסף צנועים.

אאוטבריין מספקת לאתרי אינטרנט שירות של המלצות על תכנים המתפרסמים בהם, במטרה להגביר את הצפייה באתרים, לייצר הכנסות נוספות ולשפר את חוויית הגלישה. הפלטפורמה של אאוטבריין מאפשרת לאתרים להגדיל את ההכנסות מתוכן על-ידי מינוף לינקים מומלצים והפיכתם לתוכן באיכות גבוהה באמצעות צד שלישי.

לאאוטבריין יש כיום מיליוני משתמשים והיא מגישה יותר מ-2 מיליארד דפי תוכן בחודש.

כחלק מסבב גיוס ההון הנוכחי, אאוטבריין העבירה חבילת אופציות בחברה לקרן תמורה. הקרן מקבלת תרומות של אופציות מחברות היי-טק ומשתמשת ברווחים מאקזיטים מוצלחים כדי לסייע כלכלית לתוכניות רווחה וחינוך לנוער בישראל. אאוטבריין העבירה חבילת כזו לתמורה גם בסבב גיוס ההון הקודם. הרכישה של סורפייס הגדילה את כוח המשיכה של החברה וחיזקה את מעמדה בשוק שהיא מבקשת להוביל.