קמפיינים ישראלים לסלולר ברמה עולמית - כבר יש דבר כזה

ככל שיחלוף זמן, יותר מנהלי שיווק יבינו שמדובר כאן במדיה חדשנית, זולה ובעלת יכולות מדהימות ■ נראה יותר קמפיינים חדשניים ויצירתיים שממציאים את הגלגל מחדש בעולם הפרסום

עד לפני שנה בערך, גלישה דרך המכשיר הסלולרי לא היתה מובנת מאליה. לחיצה על הדפדפן במכשיר הסלולר הביאה לגלישה באתרי המפעילים הסלולריים, שהחליטו עבורנו מה יהיה בעמוד הבית ואיזה תכנים נוכל לצרוך.

באמצעות האינטרנט הסלולרי ניתן היה להוריד את צלצולים (רינגטונים) כמו הלהיט החדש של אייל גולן, לקרוא קצת חדשות, כמה משחקים - וזהו. הממשק היה רחוק מחווית הגלישה במחשב הביתי: לאחר כל לחיצה על המקשים היינו ממתינים מספר שניות לתגובה, חווינו קשיים בהורדה, האיכות הייתה מינימלית ולרוב גם בתשלום.

תחום הפרסום בסלולר התחיל את דרכו בכך שהמפרסמים שרצו לפרסם במדיה הסלולרית, קנו את המדיה מחברות הסלולר ועלו עם קמפיין באנרים פשוט יחסית, כשהפעילות המתוחכמת ביותר היתה כפתור ממותג עם לוגו החברה.

היום גלישה בסלולר הפכה טבעית, יש אפילו שיגידו שהם גולשים יותר מהנייד מאשר מהמחשב הביתי. עולם הפרסום בסלולר מתפתח בקצב מסחרר בעולם כולו, וגם בארץ מתחילים לראות ניצנים של קמפיינים ברמה אחרת לגמרי.

חברת הביטוח מגדל, למשל, יצאה בקמפיין ירוק בפייסבוק עם גירסת סלולר אשר משתמשת ביכולות המדיה הסלולרית ומקדמת את המסר הפרסומי באופן יוצא מן הכלל. מגדל הכריזו שכל מי שילחץ Like בעמוד הפייסבוק שלהם - יביא לנטיעת עץ על שמו.

השילוב עם הסלולר הביא לתגבור ותמיכה בקמפיין הפייסבוק. העמוד נוצר בטכנולוגיה של HTML-5, בשילוב Facebook Connect המאפשר לגולש לקבל תעודת הוקרה על שתילת העץ בשמו ולבחור לשלוח אותה לתיבת האימייל, או לשתף את החברים בפייסבוק.

קמפיין נוסף שהצליח להסב תשומת-לב רבה בסלולר הוא הקמפיין של חברת רנו.
מותגי רכב רבים כבר התנסו בקמפיין סלולר, אך לרוב מדובר בתמונה מפוארת של הרכב יחד עם טופס להשארת פרטים או אפשרות לשיחה ישירה למוקד.

רנו לקחה את זה שלב אחד קדימה. בהשקת הדגם "רנו קולאוס", רכב השטח החדש שלה, ניסתה יצרנית הרכב להעביר את חווית הנהיגה ברכב תוך שימוש ביכולות הסלולר.

הקמפיין שילב עמוד חכם, בעל שתי תמונות מרכזיות שמתחלפות על-ידי מגע אצבע. בתמונה הראשונה ניסו אנשי רנו להעביר את חווית השטח, בתמונה השנייה - את חוויית הנהיגה מבפנים.

בלחיצה על כל תמונה עולה סרטון של 30 שניות, המראה את חווית הנהיגה מבפנים ומבחוץ. בסרטון השטח הקולאוס חוצה נהרות, גשרים והרים בקלות רבה ובקלוזאפים אופייניים לסרטון תדמית. בלחיצה על התמונה של פנים הרכב, שומעים מוזיקת מעליות ורואים את הגג הנפתח של הרכב - האבזור, הכפתורים והפינוקים של הרכב מבפנים.
ברגע שמסתיים הסרטון, נגן הווידאו נסגר באופן אוטומטי וחוזרים לעמוד הנחיתה; ממשק נוח וידידותי.

לאחר הצפייה בסרטונים, או לפניה, מוזמן הגולש לחייג ישירות מדף הקמפיין למוקד ההזמנות לתיאום נסיעת מבחן.

חשוב לציין בהקשר זה את הסנכרון שעשו רנו לקמפיין הכולל, בכך שהקלטה של עידו רוזנבלום עונה למחייגים.

גם הקמפיין הזה נבנה כולו בHTML-5, ולא צריך להוריד אפליקציה על מנת לצפות בו.

סרקו לצפייה בקמפיין באייפון ואנדרואיד:


ומה עושים בחו"ל?

חברת מיני השיקה את הרכב החדש שלה בפעילות סלולר רחבה, המשלבת קמפיין סלולרי שקישר לאפליקציה ייחודית שהשיקה לפני כ-3 חודשים ואשר הפכה את העיר שטוקהולם למגרש משחקים עצום.

האפליקציה עצמה היא מפה שבה רואים רכב וירטואלי נע בחבי העיר. מטרת המשתמשים היא לתפוס את המיני ולהחזיק ברכב למשך שבוע ימים ברציפות. מי שמצליח להחזיק ברכב במשחק יקבל את הרכב האמיתי.

נשמע פשוט? אז זהו, שלא! בשביל "לתפוס" את הרכב עליכם להיות ברדיוס של 50 מטרים ממנו כאשר הוא מטייל בעיר עם הבעלים הווירטואליים הנוכחיים שלו. ברגע ש"תפסתם" את הרכב, עליכם להתרחק מכל המשתמשים האחרים שינסו להתקרב אליכם פיזית, בניסיון לגנוב מכם את המיני.

בפועל, אנחנו מקבלים כאן רחובות הומים באנשים שרצים אחד אחרי השני כדי להתקרב לרדיוס 50 המטרים. כדי להבין מה קורה בשטוקהולם בעקבות הקמפיין הזה אתם פשוט חייבים לראות את הווידאו המצורף:

ככל שיחלוף זמן, יותר מנהלי שיווק יבינו שמדובר כאן במדיה חדשנית, זולה ובעלת יכולות מדהימות ונוכל לראות עוד קמפיינים חדשניים ויצירתיים שממציאים את הגלגל מחדש בעולם הפרסום.

יחסית לרוב העולם ישראל מאוד מתקדמת מבחינה טכנולוגית, אבל כנראה שייקח עוד זמן מה עד שנראה תוצרים כמו פעילות חוצה מדיה ומיקום, כדוגמת זה שהשיקה מיני בשטוקהולם.

ראיתם קמפיין מוצלח בסלולר? יש לכם רעיונות? אשמח לקבל תגובות לתיבת המייל.

* הכותב הוא מנהל מחלקת הלקוחות בחברת שיווק המדיה הסלולרית OnTheMob
Gilad@OnTheMob.com