כולם היו בניו

7 בנים ובת הוליד שליט לוב מועמר קדאפי מי מחזיק נמרים בדירתו, מי שילם לביונסה מיליון דולר תמורת הופעה, ומיהי קלאודיה שיפר של צפון אפריקה

1. 1942 - קדאפי נולד למשפחת נוודים בצפון לוב.

2. השכלה - הוא למד בבית ספר תיכון יוקרתי בעיר סבהא שבדרום לוב, אך סולק משם בגלל פעילותו הפוליטית. מאוחר יותר סיים לימודים באוניברסיטת לוב שבטריפולי, והתקבל לאקדמיה הצבאית בבנגאזי. הוא הוסמך בבריטניה כקצין קשר.

3. מצב משפחתי - קדאפי נשוי בשנית לספייה פרקאש. הוא אב לשמונה ילדים ביולוגיים, שבעה מהם בנים. בנוסף, אימץ קדאפי שני ילדים. בתו המאומצת, חאנה, נהרגה ב-1986 בהפצצה של ארה"ב על לוב. בנו המאומץ, מילאד, הציל את חייו של קדאפי במהלך אותה הפצצה.

4. תחביבים - קדאפי חובב שחמט וכדורגל. ב-2002 רכש 7.5% מקבוצת הכדורגל האיטקלית יובנטוס תמורת 21 מיליון דולר. הוא אוהב גם רכיבה על סוסים וריקודי פלמנקו.

5. פחדים - קדאפי פוחד לטוס מעל מים ומעדיף להישאר על הקרקע. הוא לעולם אינו נוסע בלי גלינה קולוניצקה, האחות האוקראינית הצמודה שלו, שתוארה כ"בלונדינית חושנית" במסמכי ויקיליקס שנחשפו בסוף 2010.

קדאפי גם מוקף תמיד בצוות של 40 שומרות ראש אימתניות, הידועות כ"משמר האמזונות". כל הנשים בצוות אמורות להיות בתולות ונבחרות בידי קדאפי בעצמו. הן עוברות אימונים בשימוש בנשק ובאמצעי לחימה אחרים באקדמיה מיוחדת לפני הצטרפותן לכוח.

6. מהפכת 1969 - ב-1 בספטמבר עמד קדאפי בראש קבוצת קצינים שביצעה הפיכה צבאית והפילה את שלטון המלך ששרר עד אז. קדאפי הכריז על ביטול המלוכה ועל הקמת "הרפובליקה הערבית של לוב". הוא קידם את עצמו מדרגת סרן לדרגת קולונל.

1. 1972 - סייף אל-אסלאם (בתרגום לעברית: חרב האסלאם) נולד למועמר קדאפי ולאשתו השנייה, ספייה פרקש. השני מבין שמונת ילדיו של קדאפי.

2. השכלה - סיים תואר ראשון בהנדסה באוניברסיטת אל-פאתח בטריפולי, MBA באוניברסיטת IMADEC בוינה ודוקטורט בביה"ס למינהל עסקים של לונדון.

3. קריירה - הוא עובד כאדריכל, ויש לו משרד לאדריכלות משלו בטריפולי. הוא גם ראש הרשות הלאומית של לוב לפיקוח על תרופות וסמים. ב-1997 ייסד קרן צדקה בינלאומית שהתערבה במשברים בינלאומיים שלוב הייתה מעורבת בהם.

במשך השנים נתפס קדאפי הבן כיורשו של אביו, אך ב-2008 הודיע כי הוא פורש מן החיים הפוליטיים.

4. בילויים - קדאפי הבן אינו נשוי. ב-2006 ניהל רומן קצר עם השחקנית הישראלית אורלי ויינרמן. ב-2009 ערך מסיבה לכבוד יום הולדתו ה-37 במונטנגרו, בה השתתפו בין היתר אולג דריפסקה והנסיך אלברט ממונקו. חלק מן המשתתפים הגיעו במטוסים פרטיים והתאכסנו בשתי יאכטות גדולות. בעבר ערך מסיבות דומות בסן-טרופז ובמונקו.

על פי דיווחים, מחזיק קדאפי הבן נמרים בדירתו שבוינה.

5. קשרים עם המערב - קדאפי ג'וניור דובר אנגלית שוטפת. בשנה שעברה תואר על ידי "ניו יורק טיימס" כ"פנים הידידותיות-למערב של לוב וסמל לתקוותיה לרפורמות ולפתיחות". הוא נחשב כמשתייך למחנה שמעוניין לפתוח את כלכלת לוב.

מועתסים אל-קדאפי

1. בנו הרביעי של קדאפי.

2. קריירה - בעבר היה קצין בכיר בצבא לוב. היום הוא משמש כיועץ למועצת הביטחון של לוב. גם הוא, כמו אחיו סייף אל-אסלאם, נחשב ליורש פוטנציאלי של אביו.

סעדי אל-קדאפי

1. בנו השלישי של קדאפי.

2. מצב משפחתי - נשוי לבתו של מפקד בצבא.

3. קריירה 1 - סעדי היה בעברו שחקן כדורגל מקצועי, ושיחק בין היתר בקבוצה איטלקית. כיום הוא מנהל את התאחדות הכדורגל של לוב.

4. הוליווד מחכה - ב-2010 הוסיף לעצמו עיסוק חדש כאשר נכנס להשקעה של 100 מיליון דולר בחברת הפקות סרטי קולנוע אמריקנית, שבעליה, מטי בקרמן, הוא, לא פחות ולא יותר, יהודי.

5. חובות - לפני כחצי שנה קיבל הוראה מבית משפט איטלקי לשלם 392,000 אירו לבית המלון היוקרתי ליגוריאן, חוב על חודש של שהות במלון בקיץ 2007.

חניבעל אל-קדאפי

עיישה אל-קדאפי

1. בנו החמישי של קדאפי.

2. קריירה - בעבר עבד בחברת התחבורה הימית הלאומית של לוב, המתמחה ביצוא נפט מלוב.

3. מצב משפחתי - הוא נשוי לאלין סקאף, דוגמנית לשעבר. ב-2005, בהיותם בפריז ועדיין לא נשואים, היכה חניבעל את סקאף. היא התלוננה נגדו, והוא נקנס וקיבל עונש מאסר על תנאי. ב-2009 הוזעקו שוטרים למלון קלארידג' בלונדון לאחר שצעקות נשמעו מהסוויטה שבה שהה חניבעל. סקאף, אז כבר אשתו, נמצאה כשהיא סובלת מפגיעות בפנים, כולל אף שבור. סקאף בחרה שלא להתלונן וטענה כי נפגעה כתוצאה מנפילה.

4. אלימות - ככלל, חניבעל ידוע במיוחד במעורבותו בסדרת תקריות אלימות ברחבי אירופה. ב-2001 הוא תקף שלושה שוטרים איטלקים באמצעות מטף כיבוי אש. ב-2004 הוא עוכב לזמן קצר בפריז לאחר שנהג במכונית פורשה במהירות מופרזת בכיוון המנוגד לכיוון התנועה ועבר באור אדום בשאנז אליזה, וכל זאת בהיותו שיכור.

ב-2008 נעצרו חניבעל ואשתו על ידי משטרת שווייץ בחשד שהיכו את שני משרתיהם בבית מלון יוקרתי בז'נבה. על פי דיווחים, המשרתים העידו כי השניים היכו אותם בחגורה ובקולב. קדאפי האב לא בזבז זמן והודיע כי לוב משעה את כל משלוחי הנפט במחאה על המעצר. כעבור יומיים שוחררו השניים בערבות ועזבו את שווייץ.

5. בערב ראש השנה אזרחית 2010 ערך חניבעל מסיבה, שאליה הזמין את הזמרת ביונסה להופעה חגיגית תמורת מיליון דולר.

1. בתו היחידה של קדאפי.

2. ידועה כ"קלאודיה שיפר של צפון אפריקה".

3. קריירה - עורכת דין בהשכלתה. בעבר הצטרפה לצוות ההגנה המשפטית של סדאם חוסיין.

4. מצב משפחתי - ב-2006 נישאה לבן דודו של אביה.

מוחמד אל-קדאפי

1. בנו הבכור של קדאפי, מאשתו הראשונה.

2. קריירה - מנהל את הוועד האולימפי של לוב.