עקב העלאות הריבית: החזר המשכנתא עלה במאות ש' בחודש

כך מציינים ב-AMG משכנתאות ■ החזר חודשי למשכנתא ממוצעת של 500 א' ש': 2,836 ש' במקום 2,773 ש' ■ "העלאת הריבית פוגעת קשות בנוטלי המשכנתאות ובשכבות הביניים"

ב-AMG משכנתאות מוטרדים מהשפעת העלאת הריבית על נוטלי המשכנתאות: "העלאת הריבית היא פתרון קל למלחמה באינפלציה אבל פוגעת קשות בנוטלי המשכנתאות ובשכבות הביניים", מעריך מנכ"ל AMG, עמית קמינסקי.

עוד מציין קמינסקי כי מחירי הדירות לא עומדים לרדת ובמקביל הריביות על המשכנתאות ועל האוברדרפט רק עולות, "הדבר שמתקבל בפועל הוא המשך השחיקה של מעמד הביניים", מעריך קמינסקי.

ב-AMG משכנתאות מבהירים כי העלאת הריבית הנוכחית של רבע אחוז לרמה של 2.5% תגדיל את ההחזר החודשי למשכנתא ממוצעת של 500 אלף שקל בריבית פריים ל-20 שנה ב-63 שקל, כעת נאלץ לעמוד בהחזר חודשי של 2,836 שקל במקום 2,773 שקל.

עוד מציינים ב-AMG כי מחודש אוגוסט 2009, מאז שהחלו העלאות הריבית, ההחזר החודשי על המשכנתא התקייר ב-500 שקל בחודש.

ב-AMG מעריכים כי אם הריבית תוסיף לעלות עד סוף השנה ב-1%, כפי שרווחות הערכות במשק, צפוי ייקור של 250 שקל בהחזר החודשי.

למרות זאת, לדברי קמינסקי, ריבית הפריים עדיין אטרקטיבית ביחס לחלופות. זאת למרות שהיא הופכת להיות יקרה יותר ומייקרת את ההחזר החודשי. לדבריו, כאשר מדברים על החלופה הפופולארית - ריבית צמודת מדד, הרי שיעד האינפלציה של מדינת ישראל הינו 2% עד 3%. מבחינת לווי המשכנתאות, הם יצטרכו להוסיף את המדד הזה לריבית הנקובה.

ב- AMG משכנתאות ממליצים כיום לקחת עד 50% בפריים והשאר בריביות צמודות מדד משתנות לתקופות הארוכות או קבועות לתקופות הקצרות, וכן לשלב רכיב מט"חי של 10% עד 15% מההלוואה.