יחימוביץ': "שאילן בן-דב יתרום מכיסו - לא ע"ח המשקיעים"

יחימוביץ' נגד אילן בן-דב, מערכה נוספת: אחרי המחאה על דיבידנד הענק בפרטנר, פנתה ליו"ר סקיילקס בבקשה שיימנע את ההחלטה להעביר 9 מ' ש' כתרומה לחברה הפרטית של בן-דב

יחימוביץ' נגד אילן בן דב, מערכה נוספת. חברת הכנסת (עבודה) פנתה היום (ג') לשלום זינגר, יו"ר הדירקטוריון של חברת סקיילקס שבשליטת אילן בן דב, וביקשה ממנו לבחון מחדש את ההחלטה להעביר 9 מיליון שקל כתרומה לחברה הפרטית של בן דב, לוטוס.

נזכיר, כי בעלי המניות של חברת סקיילקס התבקשו בזימון לאסיפה שקיבלו בשבוע שעבר לאשר תרומה לחברת דרך הלוטוס הפרטית, שבין היתר מממנת טיפולי שיניים לילדים נזקקים. בזימון נכתב שב-2009-2010 תרמה סקיילקס 4.9 מיליון שקל לדרך הלוטוס, ובעלי המניות מתבקשים לאשר תרומה של עד 3 מיליון שקל לשנה בשנים 2011-2013.

שלי יחימוביץ' קוראת לזינגר לעשות זאת עוד לפני כינוסה של האסיפה הכללית המתבקשת לאשר את העסקה ב-24 במארס. במקביל שלי יחימוביץ' פונה גם למיקי ציבייר, יו"ר איגוד קרנות הנאמנות, בבקשה להתנגד לעסקה משום ש"זו נעשתה מעל ראשי החוסכים ועל חשבונם, בדרכים תמוהות ולא תקינות, וכדי להאדיר את שמו של אילן בן דב כנדבן, שעה שכספי הנדבנות באים מכיסו של הציבור ולא מכיסו של בן דב", לדבריה.

נזכיר, כי יחימוביץ' יצאה בשנה שעברה נגד בן דב גם על ההחלטה של האחרון למשוך כסף דרך סקיילקס מחברת פרטנר - דיבידנד בסך 1.4 מיליארד שקל כדי לממן את השתלטותו של בן-דב על חברת הסלולר.

"בן דב מכניס ידו לכיס החברה הציבורית כדי לממן את נדבנותו"

יחימוביץ' כותבת בפנייתה, כי במצטבר מזרימה סקיילקס כספי ציבור בשיעור של קרוב ל-14 מיליון שקל לחברה פרטית של בעל השליטה, וכי לא היתה מניעה לכך לו הדבר היה משרת את טובתה של סקיילקס, אלא שלא כך הדבר. "מדובר במהלך מקומם, אשר באמצעותו מנסה אילן בן דב להצטייר כמי שתורם מהונו האישי לקהילה, אך בפועל מכניס את ידו לכיסה של החברה הציבורית כדי לממן את נדבנותו. יוצא אפוא שכספי החסכונות של הציבור המושקעים בסקיילקס מממנים את חברת התרומות הפרטית של בן דב".

יחימוביץ' מוסיפה כי "מטריד להיווכח שדירקטוריון סקיילקס מתהדר באישור העסקה עם אילן בן-דב בשם ה'אחריות החברתית'. אחריותכם החברתית צריכה להתבטא בראש ובראשונה בדאגה יום-יומית לרווחת ציבור המשקיעים ולרווחת העובדים המועסקים אצלכם, לא בקידום עסקי הפילנתרופיה הפרטיים של בן דב, הגוזר מהם קופון נאה של יחסי ציבור".

לדבריה, "בטרם יוצאים בהכרזות על 'אחריות חברתית', מוטב שסקיילקס תערוך בדק בית בדבר התנהלותה מול העובדים והמשקיעים. אם בן-דב מעוניין לתרום לקהילה, שיתכבד ויתרום מכיסו האישי ולא על חשבון החברה הציבוריות שבשליטתו. כך עושים גדולי הנדבנים בעולם".

מנכ"ל סקיילקס יהל שחר מסר בתגובה: "במסגרת מדיניות האחריות החברתית של החברה, הקצתה סקיילקס גם השנה תקציב תרומות כולל של 5 מיליון שקל, למען לוטוס ולמען מטרות טובות נוספות. לוטוס הינה חברת ללא כוונות רווח שעיקר פעילותה הוא טיפולי שיניים למעוטי יכולת. את החלק הארי של התרומה לארגון ולפעולותיו מעניק תרם וממשיך לתרום אילן בן דב באופן אישי. סקיילקס, המחזיקה בדירוג זהב של מעלה, גאה להצטרף לאילן בן דב בתרומתו למען מטרה מבורכת זו".