הכנסות וואלה ב-2010 זינקו ב-37% - הרווח נפל ב-55%

הכנסות מגזר הסחר של החברה בשנת 2010 הסתכמו בכ-64.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-30 מיליון שקל בשנה קודמת - גידול של כ-115%

פורטל האינטרנט וואלה הציג הבוקר (ב') את תוצאותיו לשנת 2010. בשורה העליונה דיווחה וואלה כי סך ההכנסות בשנת 2010 הסתכמו בכ-180.8 מיליון שקל - גידול של כ- 37% ביחס להכנסות ב-2009 שהסתכמו בכ-132.4 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נבע בעיקר כתוצאה מצירופי עסקים ומאיחוד לראשונה של תוצאות יד2 ומינטמרק.

הכנסות מגזר הסחר בשנת 2010 הסתכמו בכ-64.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-30 מיליון שקל בשנה קודמת - גידול של כ-115%. הגידול נבע בעיקרו מהרחבת חלקה של החברה על גבי שרשרת האספקה המתבטאת, בין היתר, בהגדלת היקף העסקאות בהן מוכרת החברה מלאי שנרכש על-ידה, ולא משמשת כמתווכת בלבד בין הספק והגולש ("עסקאות ברוטו"), וכן מגידול אבסולוטי בסך הכספי של הרכישות שנעשו באמצעות אתרי הסחר של החברה.

הוצאות המכירה והשיווק בשנת 2010 הסתכמו בכ-36.15 מיליון שקל - גידול של כ-67% ביחס להוצאות המכירה והשיווק ב-2009, אשר הסתכמו בכ-21.65 מיליון שקל. העלייה בהוצאות המכירה והשיווק נובעת מגידול בהוצאות הפרסום של החברה, לרבות בהשקה של אתר הדרושים ג'וב סיטי במהלך הרבעון השני בשנת 2010, ושל אתר כמה במהלך הרבעון הרביעי, מגיוס עובדים, הקמת מוקד מכירות טלפוני באתר הסחר, ומשילובי עסקים.

בשורה התחתונה דיווחה וואלה כי כתוצאה מהירידה ברווח התפעולי של החברה, בהשוואה ל-2009 (צניחה של כ-45%). הרווח הנקי לשנת 2010 הסתכם בכ-9 מיליון שקל, לעומת כ-20.1 מיליון שקל ב-2009 - ירידה של 55%.

אילן ישועה, מנכ"ל החברה, מסר כי "וואלה ממשיכה להיות הפורטל המוביל באינטרנט הישראלי למרות הסביבה התחרותית. ב-2010 התמקדה החברה באסטרטגיית צמיחה, שהתבטאה בגידול משמעותי בהשקעות בפיתוח מוצרים חדשים שיושקו בחודשים הקרובים וכן ברכישות ובראשן רכישת יד2, שממשיכה להציג קצב צמיחה מהיר עם שיעורי רווח גבוהים. בנוסף השקיעה החברה במערכות הגשת פרסום מתקדמות שהחלו לפעול בינואר 2011".