עובדי תדיראן טלקום הפסיקו ההתבצרות: במגעים מול המפרק

המפרק הזמני הסכים להידבר עימם בעניין דרישתו לפטר 75 מתוך 120 עובדי החברה ולקצץ את שכר הנותרים בכ-30%

עובדי תדיראן טלקום, יצרנית המרכזיות הדיגיטליות, סיימו להתבצר היום (ג') במפעל לאחר שהמפרק הזמני שמונה לחברה הסכים להידבר עימם בעניין הבקשה שהגיש אתמול לבית המשפט המחוזי בפ"ת. המפרק, רו"ח בועז גזית, דרש במסגרת הבקשה לפטר 75 מתוך 120 עובדי החברה ולקצץ את שכר הנותרים בכ-30%, בטענה כי דרושה התייעלות משמעותית כדי להביא להבראת החברה.

העובדים, בראשות יו"ר הוועד מוטי ליבוביץ', טענו כי המפרק מבקש לפטר את העובדים כדי להיטיב עם הרוכשים הפוטנציאליים - כאשר אחד מהם הוא שלמה שמלצר, בעל החברה שביקשה מבית המשפט למנות מפרק (תדיראן טלקום שירותי תקשורת בישראל). העובדים הציעו למפרק לוותר על משכורת חודשית אחת כדי להימנע מפיטורים, אולם זה דחה את ההצעה. כעת, על פי ההסתדרות, המפרק נכון לקיים עם העובדים מו"מ רציני, זאת כאשר ברקע מספר רוכשים פוטנציאלים שעשויים להסכים לרכוש את החברה ללא צעדי פיטורים דרמטיים.

תדיראן טלקום נמצאת בקשיים מזה מספר שנים, בעקבות ירידה חדשה בדרישה למרכזיות דיגיטליות. עד יוני אשתקד היא נשלטה בידי אפריקה ישראל, אולם זו ביקשה להיפטר מאחזקותיה ומכרה אותן למשה כהן ואבי שקד (50.5%), ואילו העובדים רכשו בעצמם 49.5%. המהלך הזה של העובדים התברר כצעד שגוי, שלא סייע להעמיד את החברה על הרגליים.