פלוריסטם מזנקת ב-5.7%: נכנסת לטיפול בפגיעות שרירים

גייסה לאחרונה 41 מיליון דולר אותם הצהירה כי תקצה גם להתויות חדשות ■ תבחן את יעילות הטיפול ע"י תאי גזע המופקים מן השלייה

חברת פלוריסטם הנסחרת ברשימת נאסד"ק קפיטל ובבורסה בתל אביב, הודיעה כי תפעל להתחיל בקרוב בניסוי קליני להתוויה נוספת. כיום מפתחת החברה טיפולים המבוססים על תאי גזע המופקים מן השלייה, לטיפול בחסימות כלי דם בגפיים. בכוונתה לבחון את היעילות של תאים אלה גם לטיפול בפגיעות שרירים.

לאחר ההודעה עולה מניית החברה כעת בתל אביב ב-5.7% לשווי של 388 מיליון שקל.
לאחרונה השלימה החברה גיוס של 41 מיליון דולר והודיעה כי היא תפנה חלק מן המשאבים להכניס את המוצרים שלה לניסויים קליניים בהתוויות נוספות. כעת היא מודיעה כי תחום פגיעות השרירים הוא התחום הנוסף שנבחר.

לדברי החברה, שוק זה, על כל הטיפולים עבורו כולל תרופות וציוד רפואי, מגלגל כ-10 מיליארד דולר. פלוריסטם מציינת, כי ניסויים שערכה בבעלי חיים הראו כי הזרקת תאי כגזע שהופקו משלייה והורבו במעבדה בטכנולוגיה של פלוריסטם, הובילה לריפוי מהיר יותר של השריר ולתפקוד טוב יותר שלו לעומת קבוצת ביקורת, שלא קיבלה טיפול.

המוצר המוביל של החברה הוא כאמור מוצר לטיפול בחסימות בעורקי הגפיים והוא נמצא כעת בשלב II/III של הניסויים הקליניים בתחום זה. אם ניסוי זה יעבור בהצלחה, הוא עשוי להיות האחרון שתדרוש ה-FDA, רשות המזון וההתרופות האמריקנית, מן החברה טרם תאשר את המוצר שלה לשיווק.