הזמנות בהיקף 12 מיליון דולר ליצרנית מכשירי המדידה נובה

נשיא ומנכ"ל נובה גבי זליגסון צופה שיא בהזמנות ברבעון הראשון של 2011

מניית יצרנית מכשירי המדידה נובה עלתה היום בבורסה בתל אביב ב-8.6%, לאחר שהחברה הודיעה על הזמנות בהיקף של 12 מיליון דולר משלושה יצרני שבבים (foundries). מכשירי המדידה של נובה מיועדים ליצרני שבבים, ויש לה שני סוגים של מכונות בדיקה: כאלו המשתלבות במערכות אחרות, וכן מערכות בדיקה עצמאיות.

החברה תספק ליצרני השבבים, ששמותיהם לא פורסמו, מערכות מדידה אופטיות משולבות ועצמאיות. המערכות מיועדות לתמוך בייצור ובפיתוח בטכנולוגיות ייצור של 30 ו-40 ננומטר, ויסופקו במהלך הרבעון הראשון והשני של שנת 2011.

"אנו מרוצים מזרם ההזמנות השוטף מפלח שוק חשוב זה של יצרני שבבים, אשר ממשיך לצמוח במהרה כדי להדביק את הביקוש הגדל מיצרני הסמארטפונים ומחשבי הטאבלט", אמר נשיא ומנכ"ל נובה, גבי זליגסון. הוא הוסיף שנובה שמחה לראות שחלק גדול מההזמנות הן מלקוחות בסין, אשר חווים גידול בייצור לאחר תקופה ממושכת של ביקושים נמוכים משוק זה.

בנובה צופים שיא הזמנות ברבעון הראשון

עוד מציין זליגסון, כי צפויות הזמנות נוספות שיגיעו במהלך החודש הקרוב. "הזמנות אלו, יחד עם הזמנות נוספות שהתקבלו זה מכבר מיצרני זיכרונות, נוסף על הזמנות צפויות בהיקף של מספר מיליוני דולרים מלקוחות אלה ואחרים במהלך חודש מארס, אמורות להוביל לשיא בהיקף ההזמנות ברבעון הראשון של 2011", אמר.

נובה נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב ושווי השוק שלה הוא 236 מיליון דולר. בשנת 2010 הכנסות החברה הסתכמו ב-86.6 מיליון דולר והיא רשמה רווח נקי של 22.2 מיליון דולר.