שווי פייסבוק - 75 מיליארד דולר; טוויטר - כ-8 מיליארד דולר

ההנפקה של פייסבוק עוד רחוקה, אבל ההשקעות ממשיכות להגיע: מסחר ער במניות החברה בשוק המשני העניק לרשת את שוויה ■ גם המסחר המשני במניות טוויטר שובר שיאים

ההנפקה של פייסבוק עוד רחוקה, אבל ההשקעות ממשיכות להגיע: ביום שישי, נזכיר, חברת ההשקעות ג'נרל אטלנטיק השקיעה ברשת החברתית לפי הערכת שווי של 65 מיליארד דולר, הגבוהה ב-30% מההשקעה האחרונה בחברה שנערכה בינואר.

אבל גם שווי של 65 מיליארד דולר הוא כנראה לא הסוף. עד שתגיע ההנפקה המיוחלת של פייסבוק, ממשיך מסחר ער במניות החברה בשוק המשני, בין היתר באמצעות חברת SecondMarket. החברה העניקה לפייסבוק בסוף השבוע הערכת שווי שוק גבוהה אף יותר מזו של ג'נרל אטלנטיק.

מניית פייסבוק נמכרת באמצעות החברה בסכום של 30 דולר למניה, הקובע את שוויה על 75 מיליארד דולר - כך מדווח בלוג הטכנולוגיה טק קראנץ'. הקפיצה בשווי המניה של פייסבוק בשוק המשני מגיעה לאחר מספר שבועות של רגיעה במסחר במניה הלוהטת, שהוסיפה 2 דולר לערכה בשבוע שעבר.

בחודש ינואר השנה מסרה פייסבוק כי גייסה הון של 1.5 מיליארד דולר ממשקיעים שונים, בהם בנק ההשקעות גולדמן זאקס וקרן השקעות הטכנולוגיה הרוסית דיגיטל סקיי (DST), כמו גם ממשקיעים זרים שונים שרכשו מניות של החברה בתיווכו של גולדמן זאקס. הערכת השווי של החברה דאז עמדה על 50 מיליארד דולר.

גם השווי של טוויטר לא עוצר

גם המסחר המשני במניות אתר טוויטר שובר שיאים ומציב את הערכת השווי של החברה על סכום של 7.7 מיליארד דולר, יותר מפי שניים מהערכת השווי שניתנה לרשת החברתית בסבב גיוס ההון האחרון שלו שנערך בחודש דצמבר אשתקד.

בחודש דצמבר הוערך שוויה של החברה ב-3.7 מיליארד דולר בסבב גיוס הון סיכון שהובל על-ידי קרן Kleiner Perkins Caufield & Buyers.

המסחר במניותיהן של חברות טכנולוגיה בשוק המשני הואץ בחודשים האחרונים על רקע שאיפתם של המשקיעים לנגוס נתח באי-אילו מהן העשויות להתברר כגוגל החדשה של עמק הסיליקון. מכירת המניות הנוכחית של טוויטר כלל 35 אלף מניות של החברה מדרגה B.