מניית היום: קיבלה אישור להתחיל בניסוי - ומזנקת ב-5%

לייפוייב מדווחת כי קיבלה את אישור משרד הבריאות לבצע ניסוי קליני לאבחון מוקדם של מחלת האלצהיימר

חברת לייפוייב מדווחת היום (ב') לבורסה כי קיבלה את אישור משרד הבריאות לבצע ניסוי קליני לאבחון מוקדם של מחלת האלצהיימר. מטרת הניסוי הינה להביא לאבחון מוקדם של מחלת האלצהיימר על ידי שיטת מדידה שאינה פולשנית ופענוח אותות חשמליים ייחודיים שמקורם במוח.

ניסוי זה בא לאחר ניתוח סדרה של ממצאים ממטופלים שלוקים באלצהיימר במהלך ניסויי החברה באיטליה בניהולם של מנכ"ל החברה ופרופ' אליה ריצ'י, חבר הוועדה המדעית המייעצת. בניסויים אלו דיווחה החברה על פריצת דרך בה התגלו אותות חשמליים ייחודיים לחולי אלצהיימר אשר בעקבותיהם הגישה החברה בקשות לפטנט לשיטת אבחון וטיפול במחלת האלצהיימר ובמחלות נוספות של מערכת העצבים בהן שבץ מוחי, טרשת נפוצה ופגיעות עצביות על רקע מחלת הסוכרת.

מטרת הניסוי הינה לבסס את הממצאים בניסוי מבוקר כדי להמשיך בתוכנית הפיתוח של החברה בשיטות אבחון וטיפול חשמלי כפי שדיווחה בעבר במחלות נוספות של מערכת העצבים המרכזית.

מנכ"ל לייפוייב , ד"ר מישל אפרגן ציין כי "לייפוייב גאה לרתום את הטכנולוגיה המתקדמת והייחודית שלרשותה לצורך קידום ההבנה והטיפול במחלות נוירולוגיות ובכללן מחלת האלצהיימר".

מחלת האלצהיימר (בה לוקים כ-1.5% מאוכלוסיית ארה"ב) הינה מחלה קשה של מערכת העצבים המרכזית, המתבטאת בניוון איטי ומתמשך עד למוות של תאי העצב במוח. מחלת האלצהיימר מוגדרת כמחלה חשוכת מרפא ואבחון מוקדם של המחלה הינו אתגר רפואי אשר יכול לעכב את קצב התקדמות המחלה.