אלבוים קיבל אופציה למכירת מניותיו בב. יאיר ב-19.3 מיליון ש'

האופציה ניתנה לקרן יורקוויל, ואם תמומש תניב לאלבוים רווח מוערך של כ-6 מיליון שקל

איש העסקים מרדכי אלבוים, המחזיק ב-10.1% ממניות חברת הבנייה ב. יאיר , צפוי לרשום אקזיט מרשים על השקעה בת שנה בחברה שבשליטת משפחת ביטון. ל"גלובס" נודע כי אלבוים העניק לקרן יורקוויל אופציה, התקפה עד 17 ביולי, לרכישת 9% ממניות ב. יאיר במחיר של 35 שקל למניה, הגבוה ב-40% ממחיר השוק - ובסה"כ 19.3 מיליון שקל. מימוש האופציה יניב לאלבוים רווח מוערך של כ-6 מיליון שקל.

שיטת העבודה של יורקוויל מתבססת על איתור חברה הזקוקה לגיוס הון אך אינה מעוניינת במשקיע שישתלט עליה. יורקוויל מחפשת חברות בעלות מניות עם סחירות גבוהה, כאשר לעתים, טרם הסכם ההשקעה, היא מבצעת במניית אותה חברה "עשיית שוק" וולונטרית, על מנת להגדיל את הסחירות בה. בסה"כ חתמה הקרן מאז החלה לפעול בישראל בתחילת 2009 על הסכמי מסגרת להשקעה בתשע חברות בהיקף כולל של כ-200 מיליון דולר.

עם השלמת העסקה יגיע לקיצו סכסוך בן כשנה בין בעלי המניות הגדולים בחברת הנדל"ן. לאחרונה עמד במרכז המאבק ניסיון לחדש את הסכמי הניהול של יאיר ביטון, המשמש כיו"ר החברה, ושל אחיו יוסף, מנכ"ל משותף, שהוסרו מסדר היום של האסיפה הכללית עקב התנגדותו של אלבוים.

השניים זוכים כיום לשכר חודשי של כרבע מיליון שקל כל אחד, לבונוס בגובה של 8% מהרווח השנתי לפני מס העולה על 12 מיליון שקל ולעוד שורה ארוכה של הטבות - ובסה"כ יותר מ-6 מיליון שקל בשנה. אלבוים, בן למשפחה ירושלמית מחסידות בעלז, אמר אשתקד ל"גלובס" כי "צריך להפסיק את עושק הקופה. שכר של מיליון שקל בשנה לבעל שליטה זה מכובד מאוד, ואת היתר שיחלקו כדיבידנד. לא צריך לעשוק את הציבור. זאת פשוט שערורייה".

אלבוים הסביר היום ל"גלובס": "נכנסתי להשקעה בחברה כשהמצב שלה לא היה ברור והיום היא במצב הרבה יותר טוב לאחר שנמכרו מעל 200 דירות בפרויקט משכנות האומה בירושלים. לא הסתדרתי עם הביטונים אז מכרתי את המניות".

ב. יאיר פועלת בעיקר בתחום הנדל"ן למגורים בישראל. את תשעת החודשים הראשונים של 2010 סיימה עם הכנסות של 541 מיליון שקל ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 12 מיליון שקל. מניית החברה נסחרה היום במחיר של 25 שקל, המשקף שווי של 148 מיליון שקל לחברה.