ורטהיימר על מפעלי ישקר ביפן: "אין לנו מושג מה יהיה שם"

יו"ר ישקר אמר ל"מעריב" כי אין גישה לשני המפעלים של החברה במקום: "לפי דיווחים, המפעל החדש כמעט ולא נפגע. כשיתבהרו הדברים נחליט כיצד לטפל בעובדים שם"

"המפעל של ישקר ביפן קרוב לאתר הגרעיני שנפגע בפוקושימה", אמר אתמול (א') יו"ר ישקר איתן ורטהיימר ל"מעריב". "אין לנו מושג מה יהיה שם - הכל סגור, הכל הרוס, אסור בכלל להיכנס לאזור בגלל רמות הקרינה - אנחנו לא יודעים כלום".

לדבריו של ורטהיימר, מרחקו של המפעל כ-40 ק"מ מאחד הכורים וכ-50 ק"מ מהכור השני. במפעל ביפן מועסקים 1,400 עובדים. במקום היה אמור להיפתח בשבוע הבא מפעל חדש בו הושקעו כ-100 מיליון דולר.

בעל השליטה בישקר, וורן באפט, היה אמור לבקר בשבוע הבא ביפן עם איתן ורטהיימר ולחנוך את המפעל החדש. "לפי דיווחים, המפעל החדש כמעט ולא נפגע בזכות בנייה חדשנית. אם לא תהיה גישה למקום נמשיך לקוריאה לחנוך מפעל נוסף", הוסיף ורטהיימר. "זה הזמן להיות עם העובדים ביפן, כשיתבהרו הדברים נחליט כיצד לטפל בעובדים שם".

עוד הוסיף ורטהיימר כי "זה הסיכון שטמון בכך שהעסקים שלך נמצאים בהרבה מקומות בעולם".

הפגיעה הקשה נגרמה עקב רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה וגל הצונאמי שהגיע בעקבותה. לפי דיווחים, בכל המדינה סובלים התושבים מהפסקות חשמל, מספר ההרוגים מהאירועים צפוי להגיע ל-10,000 ויותר ל-350 אלף אזרחים נמצאים במקלטים הומניטריים מדיניים.