דיווחים: 2,000 גופות בחופי יפן; הנזק - כ-170 מיליארד ד'

כך מדווחת היום סוכנות הידיעות ביפן Kyodo ■ אנליסטים: ההשלכות מרעידת האדמה והצונאמי יכולות לגרום לכלכלת יפן לגלוש בחזרה למיתון

כ-2,000 גופות נמצאו בשתי עיירות חוף ביפן, כך מדווחת היום סוכנות הידיעות היפנית Kyodo, בהמשך לדיווחים השוטפים שמגיעים מיפן לאחר רעידת האדמה והצונאמי שאירעו ביפן ביום שישי האחרון. לפי הערכות, מעל 10 אלף בני אדם סה"כ נהרגו ביפן.

ביפן נערכים לאסון גרעיני, לאחר שהלילה אירע פיצוץ נוסף בכור גרעיני שלישי בפוקושימה, בו נהרגו על פי הערכות 11 בני אדם. נכון לעכשיו, הדיווחים מיפן אומרים כי ליבת הכור יציבה ולא נפגעה. לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", בדיקות שנערכו מגלות כי אנשים ששהו באזור ספגו בשעה אחת קרינה שאדם ממוצע סופג בחודש שלם.

ב-CNBC דווח היום כי הפיצוץ המימני,שאירע בכור זיעזע את כולו והרשויות עושות מאמצים כדי למנוע התכת הליבה ודליפה של חומרים רדיואקטיביים והתפשטות של קרינה. מפעילת הכור בפוקושימה, Tokyo Electric Power - TEPCO, מדווחת כי המהנדסים עושים בשעות אלה את מירב המאמצים למנוע דליפה.

"לפי הממצאים בשטח, ניתן לומר כעת כי מבנה המאטם (מבנה ליבת הכור - י.נ) יציב כרגע, מתפקד באופן תקני ושומר את החומרים הרעילים והרדיואקטיביים מלצאת החוצה", אמר מוריג'נקס מאוניברסיטת סן דייגו. "לא מדובר כאן על עוד צ'רנוביל, שם הליבה קרסה והכל דלף החוצה".

אנליסטים מעריכים היום שהנזק הכספי מהאסון מסתכם בכ-170 מיליארד דולר, וזאת רק באזורים שנפגעו קשה וישיר מהרעש והצונאמי. חלקם העריכו כי ההשלכות יכולות לגרום לכלכלת יפן לגלוש בחזרה למיתון.