עמוס שפירא צבר כ-43 מיליון שקל ב-6 שנותיו כמנכ"ל סלקום

שכר הבסיס של שפירא - 195 אלף שקל בחודש, לא כולל בונוס שנתי בסך 3.6 מיליון שקל ■ לטבלת שכר המנהלים

‎‎סלקום הוכיחה אתמול כי למרות שהחלה לפעול אחרי פלאפון, ואף על שפרטנר - שהחלה לפעול אחריה - נושפת חזק בעורפה, זכיינית הסלולר שבבעלות קבוצת אי.די.בי עדיין שומרת בגאון על מעמדה כחברת הסלולר הטובה בישראל. הכנסותיה אומנם היו אשתקד רק מעט נמוכות משל פרטנר, אך הרווח הנקי ושולי הרווח הנקי היו גבוהים משל פרטנר, ומספר מנוייה עדיין גדול יותר מזה של המתחרה עם הלוגו הכתום.‏

נתונים אלו, יחד עם העובדה כי מרגע הנפקתה בשוק ההון האמריקני רשמה מניית סלקום תשואה חיובית של 55%, יכולים להסביר את עלויות השכר הנאות של עמוס שפירא, מנכ"ל חברה. עלות שכרו של שפירא עמדה אשתקד על 495 אלף שקל בחודש, וכללה רק שכר (39%) ובונוס (61%).

שכר הבסיס החודשי של שפירא (כולל הטבות סוציאליות) עמד אשתקד על 195 אלף שקל, ואילו הבונוס שקיבל עמד על 3.6 מיליון שקל, בדומה לשנים קודמות (ממוצע חודשי של 300 אלף שקל).

‏מבדיקת "גלובס" עולה כי שפירא צבר במהלך שש השנים האחרונות - מרגע כניסתו לתפקיד - עלויות שכר (כולל שווי הטבה באופציות למניות) בשווי של 42.7 מיליון שקל.

עוד מגלה המסמך השנתי של סלקום כי במהלך 2010 מימשו עובדי החברה (כולל מנהליה הבכירים) אופציות ברווח כולל של 17.7 מיליון דולר (64 מיליון שקל).

סלקום נסחרת לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר.