אפקט לוב: הנפט מחק זינוק של 2% - וסיים ב-101 ד' לחבית

(עדכון) - מחיר חבית סיים בירידה של 0.4% לאחר שלוב הכריזה על הפסקת אש מיידית עם המורדים ■ האם מדובר בתרגיל של קדאפי? אובמה נותן לו הזדמנות אחרונה לפני תקיפה

לאחר שזינק היום בכ-2%, והשלים עלייה דו-יומית של כ-5%, מחיר חבית נפט סיים בירידה של 0.4% בבורסות הסחורות למחיר של 101.07 דולר לחבית. הסיבה, הפסקת האש המיידית שהוכרזה היום בלוב, בעקבות הלחץ של מועצת הביטחון של האו"ם.

נזכיר, כי רק מוקדם יותר היום הנפט נסחר תמורת יותר מ-103 דולר, ובשבוע האחרון נרשמה תנודתיות רבה בזהב השחור, על רקע המהומות בלוב, האסון ביפן ועוד. מחיר חבית נגע בתחילת השבוע ב-96 דולר לחבית, וכאמור היום הוא שוב ירד.

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה אמש (ה') לסגור את שטחה האווירי של לוב לחלוטין ולהתכונן לאפשרות של פעולה צבאית נבחרת כנגד שלטונו של קדאפי שם, זאת לצורך מה שמוגדר "הגנה בינלאומית נדרשת על האוכלוסייה האזרחית בלוב".

בתגובה, שר החוץ הלובי הכריז היום על הפסקת אש מיידית עם המורדים והידברות איתם, אך ההכרזה הזו לא הרשימה על רקע דיווחים מהשטח שכוחות צבא לוב עדיין מפציצים במערב לוב. בתגובה לדיווחים האלה, נשיא ארה"ב ברק אובמה נשא נאום הלילה בבית הלבן ונתן לקדאפי הזדמנות אחרונה להכריז הפסקת אש מיידית ולמשוך כוחותיו ממערב לוב - ולא, יינקטו נגדו אמצעים צבאיים.