גוגל מאשימה את סין: אחראית לתקלות במערכת הג'ימייל

סין הגבירה את הפיקוח על אתרי האינטרנט על רקע גל המהפיכות שהתחולל במזרח התיכון בחודש ינואר ■ "החסימה של ממשלת סין בוצעה כך שתיראה כתקלה במערכת הג'ימייל עצמה"

גוגל מפנה היום (ב') אצבע מאשימה כלפי סין: ענקית החיפוש באינטרנט הודיעה כי ממשלת סין היא אחראית לשיבושים בשירות הדואר האלקטרוני של גוגל, ג'ימייל, במטרה להקשות על המשתמשים לקבל גישה לתוך מערכת הג'ימייל. עוד הוסיפה גוגל בהודעתה הקצרה כי החסימה של ממשלת סין בוצעה כך שתיראה כתקלה במערכת הג'ימייל עצמה.

גוגל הצהירה כי מנועי החיפוש שלה תקינים ולא נמצאו שיבושים טכניים במערכת שירות הדואר האלקטרוני שלה. נציין כי סין שולטת במערכת האינטרנט במדינה ונוהגת לחסום אתרים חברתיים שאינם לרוחה כמו פייסבוק, טוויטר ו-Youtube. סין הגבירה את הפיקוח על אתרי האינטרנט על רקע גל המהפיכות שהתחולל במזרח התיכון בחודש ינואר, גל שקיבל את הכינוי "מהפכת היסמין". מהפכה זו שזלגה מעט גם לסין עוררה את הצורך של הממשלה בפיקוח חמור יותר על האינטרנט.

כזכור, לפני חודש כ-120 אלף משתמשים בשירות הדואר האלקטרוני של גוגל, ג'ימייל, איבדו את כל תכתובות המייל שלהם וכן חלק מהגדרות תיבת הדואר בעקבות תקלה חמורה שאירעה בשירות של גוגל. עשרות רבות של משתמשי ג'ימייל וחברי פורום העזרה של ג'ימייל דיווחו כי נמחקו להם מיילים, תיקיות והגדרות שונות.

גורמים בכירים בגוגל הסבירו כי מדובר בחסימה מתוחכמת כיון שהשיבוש הוא לא חסימה מוחלטת. דובר גוגל סירב לומר אם גוגל העלתה את הסוגייה בפני ממשלת סין וגם מסין לא התקבלה תגובה לגבי האשמה המופנת אליה מכיוון גוגל.