הטרור חזר לירושלים: מטען חבלה התפוצץ ליד בנייני האומה; אשה נהרגה ו-30 נפצעו

אשה נפצעה אנוש כתוצאה מהפיצוץ ונפטרה מפצעיה ■ בין הפצועים: 3 במצב קשה ■ הבורסה הגיבה בירידות ■ שר הפנים אלי ישי: "אם לא נפעל, נאבד את כושר ההרתעה"

הטרור חוזר לירושלים: מטען חבלה התפוצץ היום (ד') בסמוך לאוטובוס בכניסה לעיר. הפיצוץ אירע סמוך למתחם בנייני האומה, בשדרות שז"ר. האוטובוס שנפגע הוא בקו מספר 74. המטען הונח בתוך מזוודת "טרולי" על המדרכה בסמוך לתא טלפון - והתפוצץ דקות ספורות לאחר שהונח.

קירבת מקום האירוע לתחנת מד"א בבירה סייעה להגעה מהירה של כוחות ההצלה. תחילה דווח על כ-31 נפגעים באירוע; ממד"א אישרו לאחר מכן על קיומם של פצוע אחד אנוש, 3 פצועים קשה, 5 פצועים בינוני והיתר פצועים באורח קל. כולם פונו מזירת האירוע לקבלת טיפול רפואי.

להלן מספרי מוקדי החירום של בתי החולים אליהם פונו הפצועים:

■ ביה"ח "שערי צדק": 1255125

■ ביה"ח "הדסה עין כרם": 1255122

יצוין עוד כי אף ארגון טרור לא נטל בשלב זה אחריות לאירוע. כוחות הצלה רבים זרמו לאירוע. הבורסה לניירות ערך עברה לירידות שערים עם היוודע דבר האירוע - כך נראה המסחר במדד המעו"ף היום, כאשר הנפילה הגיעה כמובן עם היוודע דבר הפיגוע:

גם ההצבעה על מסקנות ועדת ששינסקי שנקבעה לשעה 15:00 נדחתה לשעה 16:00 בשל האירועים בבירה. כמו כן, רה"מ בנימין נתניהו דחה את מועד נסיעתו הערב למוסקבה למועד לא ידוע.

בעקבות הפיגוע, ועדת החריגים של איגוד העובדים הסוציאליים אישרה לעובדים סוציאליים בירושלים ובבתי החולים עיר לשוב לעבודה בשיאה של השביתה.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' אמר לערוץ 2: "אם מטען כזה היה מתפוצץ בתוך האוטובוס - הנזק היה הרבה יותר גדול". כאשר נשאל האם התקבלה הבוקר התרעה לפיגוע שבעקבותיה ניתנה הוראה להעלות את הכוננות, ענה אהרונוביץ': "אני לא יכול להגיב על כך".

שר הפנים אלי ישי הגיע גם הוא לזירת הפיגוע ואמר: "אם לא נפעל - נאבד את כושר ההרתעה שלנו".