קונדואיט: "אם יהיה אקזיט - הוא יהיה מעל מיליארד דולר"

שאול ‎‎אולמרט, סמנכ"ל בכיר לשיווק ומכירות בחברה: "לא ידוע לי שקונדואיט עומדת למכירה" ■ כבר בעבר דובר על רכישה של החברה במאות מיליוני דולרים‏

‎‎לפני מספר שבועות אמר ל"גלובס" יוחי לוי, מנהל השיווק של חברת ‏ConduIT‏, כי היא לא מחפשת אקזיט או הנפקה, אלא להקים חברה אמיתית. יתכן, שלמרות שהחברה אינה מתכננת להימכר באופן אקטיבי, דווקא ייצא מכך אקזיט די מוצלח.

‏החברה, שמספקת תוכנה לפיתוח סרגלי כלים המיועדים לדפדפני האינטרנט, מנהלת מו"מ כעת עם מספר גופים למכירתה לפי שווי של מאות מיליוני דולרים. זאת, לאחר שבחברה הושקעו במשך השנים 10 מיליון דולר מהקרנות בנצ'מרק ויוזמה וממספר משקיעים פרטיים.

‏"יש לנו רבע מיליארד משתמשים ואנחנו גדולים בהרבה מטוויטר ומלינקדאין", אמר ל"גלובס" שאול אולמרט, סמנכ"ל בכיר לשיווק ומכירות בחברה. "אני לא מאשר או מכחיש אם יהיה אקזיט לחברה אבל אם כן הוא יהיה בסכום של מעל למיליארד דולר. זה לא סכום שהיינו מתייחסים אליו ברצינות. לי לא ידוע שאנחנו עומדים למכירה".

אולמרט הוסיף כי "באופן טבעי, הצמיחה שלנו והכניסה לתחום המובייל, גורמים לזה שיש עניין מכיוון חברות לכל מיני מהלכים אסטרטגיים. אבל אנחנו מרוכזים בפעילות השוטפת שלנו, ושכרנו 100 עובדים בשנה האחרונה".

החברה הוקמה ב-2003 על-ידי רונן שילה, המנכ"ל; דרור ארז, וגבי בילצ'יק. הפיתוח של החברה נוגע לסביבת הפיתוח של סרגלי הכלים ועבדה עם גוגל, ובאחרונה עברה את הקווים ומסתמכת על התשתית שמספק מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט. ההערכות הן כי הכנסותיה גבוהות מ-200 מיליון דולר.

המוצר של קונדואיט הוא כלי תוכנה לייצור סרגלי כלים לדפדפני אינטרנט (‏Toolbars‏). החברה מאפשרת לכל אחד למעשה, גם לחברות קטנות, לייצר סרגל כלים מותאם אישית.

בניית הסרגל הינה בחינם, אך החברה מרוויחה ממודל חלוקת רווחים עם בעלי היישומים. מודל רווח שני הוא שסרגלי הכלים מכילים מנוע חיפוש - בינג של מיקרוסופט - והחברה משלמת לקונדואיט על כל חיפוש שמקורו בסרגל. נכון לעכשיו יש לחברה 260 מיליון משתמשים ובאחרונה היא השיקה מוצר לסלולר המאפשר בניית אתרים סלולרים בקלות ואם אותו מודל הכנסות.