לא רק ביפן: עלות אסונות הטבע באוסטרליה - 9 מיליארד דולר

כך מעריך שר האוצר האוסטרלי, וויין סוואן ■ תעשיית ייצור הפחם צפויה לספוג את הנזק העיקרי, בהיקף של 6 מיליארד דולר - כתוצאה מסופת ההוריקן "יאסי" והצפות שאירעו שם

אסונות הטבע שפקדו באחרונה את אוסטרליה, שכללו מספר הצפות וסופת הוריקן שהסבו נזקים רבים למדינה, צפויים להסב לכלכלה המקומית נזק של כ-9.4 מיליארד דולר. כך, לדבריו של שר האוצר האוסטרלי, וויין סוואן.

בפברואר האחרון, היכתה סופת ההוריקן "יאסי" בשדות סוכר ובננות במדינה. בנוסף לכך, בחודשיים האחרונים פקדו את חופי אוסטרליה גם הצפות בהן ניספו 36 הרוגים, תוך פיצוץ שדות מוקשים והחרבת ייבולים רבים. פגיעה אנושה במיוחד נגרמה גם לתעשיית ייצור הפחם במדינה, המהווה יצואנית הפחם הגדולה בעולם. לדברי סוואן, התל"ג במדינה צפוי לרדת בכחצי אחוז כתוצאה מהנזקים האחרונים.

בהודעה שנמסרה ממשרד האוצר המקומי, פורט כי תעשיית ייצור הפחם במדינה צפוייה לספוג את הנזק המרכזי, בהיקף של כ-6 מיליארד דולר, כאשר הנזקים לתעשיית החקלאות צפויים להגיע לכדי 400 מיליון דולר. "לאף אחד לא היה כל ספק שהנזק הכלכלי בעקבות האסונות האחרונים באזור לא יהיה מינורי", הסביר סוואן. אולם, השר הביע את מורת רוחו מהמצב, וציין כי "הנזק יהיה ככל הנראה גדול יותר מכפי שציפינו".

כעת, ביקשה ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גיליארד, לבחון כיצד ניתן לשמור על המסגרת שנקבעה לשנת התקציב הקרובה, אשר מסתיימת ב- 30 ביולי 2013. "משמעות ההאטה בצמיחה הינה פגיעה ניכרת ברווחים בתקופה הקרובה", הבהיר סוואן. "נצטרך לקבל החלטות קשות בנוגע לתקציב, תוך התחשבות במדיניות הכלכלית שלנו".