גוגל מתחמשת: רוצה לקנות פטנטים מנורטל ב-900 מיליון דולר

מתחמשת לקראת תביעות: הרכישה תסייע לה במאבק על הפטנטים בשוק הסלולר - בעיקר סביב מערכת ההפעלה אנדרואיד

ענקית החיפוש המקוון גוגל הציעה 900 מיליון דולר בתמורה לזכויות על הפטנטים של נורטל, חברת התקשורת פושטת הרגל.

גוגל מקווה, כי העברת הפטנטים של נורטל הקנדית לרשותה תסייע לה לשפר את מעמדה במאבק הפטנטים המתחולל בשוק הסלולר. הצלחתה של גוגל, המייצרת את מערכת ההפעלה הפופולרית ביותר בארה"ב לסמארטפונים (אנדרואיד), הובילה לשורה של תביעות משפטיות מצד מתחרותיה על הפרת פטנטים.

"גוגל היא חברה צעירה יחסית, ולמרות מספר הפטנטים הגדל והולך שלנו, עלינו להתמודד גם עם מספר רב של פטנטים הנמצאים ברשות מתחרותינו, שלהן היסטוריה ארוכה יותר משלנו", ציין קנט ווקר, היועץ המשפטי הראשי של גוגל.

נורטל, שהגישה בקשה להגנה מפני נושיה ב-2009, הייתה חלוצה בנושא רשתות אלחוטיות וטכנולוגיית רשתות. בבעלותה זכויות על 6,000 פטנטים שונים בתחומי רשתות מידע, רשתות אופטיות ורשתות אלחוטיות, כמו גם בתחומי האינטרנט, המוליכים למחצה והעברת קול.

חברות נוספות שעשויות להתעניין הן ZTE הסינית; אריקסון, שכבר רכשה את מרבית עסקי הרשתות האלחוטיות של החברה וחברת שירותי הפטנטים RPX. מכירת הפטנטים היא המסמר האחרון בארון הקבורה של נורטל, בעבר אחת מחברות התקשורת המובילות בצפון אמריקה.

במקביל לכך, נכנס אתמול לארי פייג', אחד ממייסדי גוגל, לתפקידו כמנכ"ל החברה. פייג' מחליף את אריק שמידט, שכיהן בתפקיד בעשור האחרון והיה ה"מבוגר האחראי" שלה, לדבריו.

מיומנותו הניהולית של פייג', איש טכנולוגיה מוערך, עדיין לא הוכחה, וטרם ידוע כיצד יגיבו המשקיעים. שווי השוק של גוגל הוא 190 מיליארד דולר.