שר הנפט הסעודי לשעבר: "מחיר הנפט יכול לזנק ל-300 ד'"

שייח' זאכי ימני: "אם ביטחונה של יצואנית הנפט הגדולה בעולם יעורער, הנפט עלול לזנק לרמות שיא" ■ "כעת אני לא צופה משבר פוליטי בסעודיה, אבל מי חזה את המהפכה בתוניסיה?" ■ "אי אפשר להתעלם מההפגנות שהתרחשו בחודש שעבר - אני חושש שמחכות לנו כמה הפתעות"

"אם ביטחונה של יצואנית הנפט הגדולה בעולם הערב סעודיה יעורער על ידי הפיכה או משבר פוליטי רציני, מחיר הנפט עלול לזנק לרמות של 200 עד 300 דולר לחבית", אמר היום (ג') שר הנפט הסעודי לשעבר שייח' זאכי ימני לסוכנות רויטרס.

ימאני אינו רואה שום סימנים מיידיים של בעיות נוספות בעקבות ההפגנות בסעודיה בחודש שעבר שקראו לרפורמות פוליטיות, למרות זאת עדיין יש להתחשב בחוסר שביעות שעדיין לא נפתרה. "כעת אני לא צופה משבר פוליטי בסעודיה, אבל מי חזה את המהפכה בתוניסיה?".

"אי אפשר להתעלם ממהפגנות שהתרחשו בחודש שעבר ואנחנו לא רואים שהבעיות כבר מאחורינו. אני חושש שבאופק מחכות לנו כמה הפתעות".

מחיר נפט עלה בלמעלה מ-18% מאז תחילת שנת 2011. בחודש שעבר, עת שככו מעט המהומות במזרח התיכון וצפון אפריקה, חלה ירידה במחירי הנפט בעולם. אולם, לאחר חודש סולידי יחסית נראה כי מחירי הזהב השחור חזרו להאמיר, וכעת חצו את מחיר 108 דולר לחבית.