אירופה נסגרה במגמה חיובית בציפייה לעליית הריבית מחר

מחר צפויה הודעת הריבית ביפן, באירופה ובבריטניה ■ KKR בדרך לרכישת יצרנית השבבים הטייוואנית Yageo תמורת כ-1.6 מיליארד דולר ■ קומרצבנק יחזיר 14.3 מיליארד אירו

הבורסות באירופה נסגרו הערב (ד') במגמה חיובית, כאשר מניות ענף הכרייה ריכזו עניין רב לאחר שהזהב קבע שיא של כל הזמנים והכסף ממשיך להיסחר בשיא של 31 שנה. המסחר התנהל על רקע הציפייה להעלאת הריבית מחר באיחוד האירופי ואולי גם בבריטניה. על רקע הציפייה להעלאת הריבית האירו התחזק מעט ב-0.0108% ועם סיום המסחר נסגר ברמה של 1.4327 דולר לאירו.

בבריטניה פורסם היום כי האינפלציה הנגזרת מהמחירים בחנויות האטה במארס וירידה ב-0.3% לעומת עלייה של 0.7% שנרשמה בפברואר. מדובר בנסיגה הראשונה במחירים מזה 4 חודשים, כאשר בשוק ממתינים להחלטת הריבית גם בבריטניה מחר. ביחס לשנה שעברה עלו המחירים בחנויות בבריטניה ב-2.4%.

עוד פורסם היום בבריטניה כי התוצר התעשייתי היה חלש מהצפי בפברואר כאשר נותר ללא שינוי ביחס לינואר בעוד שהכלכלנים ציפו לעלייה של 0.7%. התוצר התעשייתי עלה בשנה האחרונה ב-4.9% לעומת צפי לעלייה של 5.9%.

מניית הבנקאות הגרמנית, קומרצבנק בלטה לאחר שבנק ההשקעות מסר כי יחזיר כ-14.3 מיליארד אירו מהסיוע שקיבל מהמדינה עד חודש יוני. לעומת זאת מניית דויטשה בנק איבדה גובה.

מניית מרקס אנד ספנסר זינקה לאחר שהחברה דיווחה כי מכירותיה עלו ב-0.1% לעומת צפי השוק לירידה של 2.5%.

הבורסות המובילות באסיה נסחרו הבוקר (ד') במגמה מעורבת ברקע נעילה יציבה אמש בוול סטריט. השווקים באסיה הגיבו היום לראשונה להודעה על העלאת הריבית אתמול בסין.

הבנק המרכזי בסין ממשיך להילחם באינפלציה הגואה במדינת הענק והעלה אתמול את הריבית בפעם הרביעית מאז פרוץ המשבר הפיננסי של 2007 בשיעור של 0.25%. ריבית ההלוואות לשנה בסין עולה החל מהיום ל-6.31% לעומת 6.06%, והריבית על פיקדונות עולה ל-3.25% לעומת 3%.

השוק היפני נסחר בצל הודעת הריבית הצפויה מחר. כמו כן, שוקלים הפעילים את האפשרות, שלדעת רבים היא ריאלית לחלוטין, כי הבנק המרכזי האירופי, ה-ECB, יבחר מחר להעלות את הריבית בגוש האירו לראשונה מאז פרוץ המשבר הגלובאלי.

מניית Tokyo Electric Power , המפעילה את הכורים הפגועים בפוקושימה, צנחה לשפל של יותר מ-50 שנה, למרות שהמסחר בה אופיין בימים האחרונים בעליות שערים.

ענקית הפרייבט אקוויטי KKR בדרך לרכישת יצרנית השבבים הטייוואנית Yageo תמורת כ-1.6 מיליארד דולר. KKR, ביחד עם מייסד ומנכ"ל Yaego פייר חן, מציעה כ-55 סנט על מניית החברה, פרמיה של כ-14% על מחיר הסגירה אתמול.

אנליסטים מעריכים כי רווחיה של סמסונג לרבעון הראשון של השנה צפויים להיות הנמוכים ביותר מזה 7 רבעונים, בעיקר בשל ביקושים חלשים לטלוויזיות.