מכתשים אגן: כימצ'יינה מאריכה המועד לקבלת אישורים

החברה הסינית הודיעה כי מצויה בתהליך קבלת האישורים הנוספים הנדרשים לעסקאות מהרשויות וכי תהליך קבלתם מתקדם כמצופה

חברת מכתשים אגן שבשליטת כור מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, מדווחת היום (ה') כי כימצ'יינה (ChemChina) הודיעה לחברה כי, בהתאם להסכם, היא מאריכה את המועד לקבלת אישורי הרשויות בסין לעסקה עד ליום 7 במאי 2011.

בנוסף, מסרה החברה הסינית כי מצויה בתהליך קבלת האישורים הנוספים הנדרשים לעסקאות מהרשויות בסין - אישור מסרד המסחר הסיני ואישור ה-State Administration of Foreign Exchange of China וכי תהליך קבלת האישורים האמורים מתקדם כמצופה. במקביל, פועלים הצדדים לשם גיבושם של הסכם ההלוואה המפורט עם החברה ונוסח מכתב האשראי שיועמד לחברה במסגרת השלמת העסקה.

בשבוע שעבר דיווחה מכתשים אגן כי כימצ'יינה קיבלה אישור מהרשויות בסין, של National Development and Reform Commission of China - אישור אחד מבין האישורים הנדרשים מהרשויות הסיניות להשלמת המיזוג.

נזכיר, כי עסקת המכירה של מכתשים לכימצ'יינה נחתמה בינואר השנה, לפיה החברה הסינית רוכשת השליטה (60%) במכתשים - החזקות הציבור ו-7% ממניות כור בחברה - מה שיהפוך את מכתשים לחברה פרטית ש-60% ממניותיה יוחזקו על ידי החברה הסינית ו-40% על-ידי כור. מניות מכתשים נרכשות במחיר של כ-19.93 שקל למניה - מה שמשקף לחברה שווי של 2.4 מיליארד דולר.

במסגרת העסקה יקבלו בעלי המניות של מכתשים אגן תמורה כוללת של 1.27 מיליארד דולר עבור מכירת 53% ממניות החברה, וכור תקבל כ-168 מיליון דולר עבור מכירת כ-7% ממניות מכתשים אגן.