יצרנית הביודיזל גלטן בדרך למיזוג עם אלומות ספרינט

רמי אורדן ומוטי מערבי מחברת אקספרט רוכשים 59% מהשלד של אלומות ספרינט מידי חברת פארטו ומתכוונים ליצוק לתוכו את הפעילות של חברת גלטן

רמי אורדן ומוטי מערבי מחברת אקספרט הודיעו היום (ב') כי חתמו חוזה לרכישת 59% מהשלד של אלומות ספרינט מידי חברת פארטו שהמחתה להם את חוזה הרכישה שברשותה. מרבית המניות הנותרות של אלומות ספרינט מוחזקות בידי הציבור. עם השלמת עסקת הרכישה בכוונתם ליצוק לתוך אלומות ספרינט את הפעילות של חברת גלטן כשמשא ומתן לשם כך כבר החל.

חברת גלטן מגדלת את צמח הג'אטרופה ממנו מפיקים שמן צמחי ממקור לא אכיל, (ביודיזל דור שני) המשמש להפקת ביודיזל בעיקר באירופה. הג'אטרופה הינו צמח רב שנתי שאינו מיועד למאכל וגדל באזורים נידחים ובאדמות שוליים, ללא צורך בהשקייה. החברה פועלת בגאנה שבאפריקה מזה מספר שנים וברשותה כמיליון דונם המשמשים לגידול צמח הג'אטרופה.

החברה בנתה את פעילותה על בסיס ידע נרחב בגידול והתאמה של צמח הג'אטורפה, ביחד עם אוניברסיטת אונהיים גרמניה, במטרה להפיק שמן בכמויות מסחריות תוך עמידה בתקן הביודיזל האירופאי. בנוסף, החברה קיבלה לאחרונה את אישור איכות הסביבה לפעילותה מהמוסדות הרלוונטים באפריקה.

רמי אורדן ומוטי מערבי הקימו בשנת 2003 את חברת אקספרט המתמחה בנישות מקצועיות בשוק ההון (כמו מוצרים פיננסיים). בנוסף, השניים משמשים בחברת כמשקיעים ויועצים מלווים לחברת גלטן מאז הקמתה.

אורדן מסביר: "רכישת אלומות ספרינט נועדה לשם מציאת פלטפורמה בורסאית ראויה אליה ניצוק את הפעילות של גלטן. גלטן עוסקת בייצור חומר גלם דור שני לתעשיית הביו -יזל, אשר מהווה תחליף דלק ירוק ונקי. לדעתנו, נכון להיום, גלטן הנה אחת החברות המעניינות ביותר בתחום הביודיזל וזאת בעיקר הודות ליכולת שלה לייצר, תוך זמן קצר יחסית, שמן בכמות מסחרית לתעשיית הביודיזל. שמן זה משמש כיום באירופה כדיזל לכל דבר, במנועי דיזל רגילים, ללא צורך בהתאמת המנוע". לדברי אורדן, השימוש בביודיזל יוצר בעירה נקייה ולהערכתו הביקוש אליו יגבר כבר בעתיד הקרוב.

"יתירה מזו" אומר אורדן, "מעבר להאמרת מחירי הנפט בתקופה האחרונה, שגם היא תתרום לא מעט לזינוק בפיתוח תחליפים לנפט (והתהליכים האחרונים במזרח התיכון לצד שינוי האזור שגם משפיעים על תעשיית האנרגיה העולמית) שוק הביודיזל משמן צמחי ובמיוחד מהג'אטרופה, כלכלי בפני עצמו ואינו זקוק לרגולציה מיוחדת או סובסידיות ותמריצים. זאת כי הוא יודע להמשיך ולהיות תחליף רווחי לנפט גם ברמות הרבה יותר נמוכות מהרמה בה נסחר הנפט היום".