כבר לא מסחטת מזומנים? תפוז במגעים למכירת BlogTV

על-פי המתווה המוצע, תפוז תקבל תמורה רק מהכנסות עתידיות שיניבו הנכסים הנמכרים‏

חברת תפוז אנשים נמצאת במגעים למכירות פעילות ונכסי החברה-הבת ‏BlogTV‏ - כך נמסר הבוקר (ב') בהודעה לבורסה. זהות הנושאת ונותנת לא נמסרה, אולם ל"גלובס" נודע כי מדובר בגוף הפועל בשוק הישראלי.‏ דן חן, מנכ"ל תפוז אנשים, סירב להגיב.‏

‏בהודעה לבורסה נכתב כי על-פי המתווה המוצע במשא-ומתן, ואם תושלם העסקה, החברה לא צפויה לקבל תמורה מיידית עבור הנכסים. התמורה תשולם רק מהכנסות עתידיות שיניבו הנכסים הנמכרים, אם יהיו כאלה. ‏

במילים אחרות, משא-ומתן זה, אם יצלח, יגרום לכך שתפוז תפסיק להשקיע במיזם הווידיאו שבבעלותה, ותרשום תמורה רק אם יהיו רווחים עתידיים.‏

‏עוד נכתב בהודעה לבורסה כי "בשלב זה אין כל ודאות שהמגעים הללו יבשילו לכדי הסכם".

בהקשר זה כדאי לציין כי באוקטובר 2010 חשף "גלובס" כי תפוז נמצאת במגעים למכירת החברה-הבת לגופי מדיה בארה"ב, אך מגעים אלה לא הבשילו לכדי עסקה.‏

‏BlogTV‏ הוקמה ב-2007 על-ידי אורן לוי (מנכ"ל) כפרויקט של חברת תפוז, והיא מציעה פלטפורמה המאפשרת לכל גולש לשדר תוכנית אישית בשידור חי, בה ניתן לצפות ולהגיב בזמן אמת.

ב-‏BlogTV‏ מבקרים כ-5.7 מיליון גולשים שונים בחודש, ולמעלה מ-39 מיליון עמודים נצפים מדי חודש. זמן השהייה הממוצע עומד על למעלה מ-11 דקות לביקור, וכ-45 אלף שדרנים משתמשים בפלטפורמת הווידיאו של החברה. ‏

בתחילת דרכה, ‏BlogTV‏ תפקדה כישות עצמאית מתפוז, אולם ברבעון הרביעי של 2008 הוכנסה פעילותה לתוך הפעילות השוטפת של החברה. כחלק מהמהלך הארגוני הזה, ובשל ההוצאות הכבדות של ‏BlogTV‏, תפוז רשמה הפחתה חד-פעמית של 10.4 מיליון שקל וסיימה את 2008 עם הפסד נקי של 13 מיליון שקל.‏

‏גם לאחר מהלך זה, ‏BlogTV‏ ממשיכה להכביד על התוצאות הפיננסיות של תפוז. על-פי הדוח השנתי של 2010, ההפסד התפעולי השנתי של ‏BlogTV‏ הסתכם בכ-4 מיליון שקל. מנגד, ההכנסות מפעילות החברה בחו"ל אשתקד הסתכמו ב-2.4 מיליון שקל (גידול שנתי של כ-60%). ‏‏‎‎‏