נוסעים ברוורס: בגלל יפן, טויוטה תקצץ את הייצור באירופה

החברה תפסיק ייצור החלקים ב-5 מפעלים באירופה, למספר ימים באפריל ומאי ■ ההפסקה לאור שיבושים בתהליכי הייצור, עקב מחסור ברכיבים חיוניים לתהליך שמיוצרים ביפן

יצרנית הרכב הבינלאומית טויוטה תפסיק את עבודות ייצור החלקים בלא פחות מ-5 מפעלים באירופה למשך מספר ימים באפריל ומאי. זאת, בגלל מחסור חמור ברכיבים חיוניים לתהליכי הייצור, אשר אספקתם נפגעה עקב האסון ביפן.

זאת לאחר שרעידת האדמה שפקדה בליל אמש את יפן בדרגה של 6.3 בסולם ריכטר, הובילה לפריצה של שריפה בכור בפוקושימה, שגרמה למדינה להעלות את חומרת המשבר הגרעיני מרמה 5 לרמה 7. רמה זו ממקמת את האסון הגרעיני הפוקד את היפן בשורה אחת עם אסון צ'רנוביל המדובר, שאירע ב-1986. אסון זה מגיע בהמשך לרעידת האדמה וגל הצונאמי שפקדו את המדינה, לפני יותר מחודש.

הבשורה המרה על הפסקת הייצור בטויוטה מגיעה מספר ימים לאחר הודעה רשמית על שיתוקים דומים במפעלי החברה גם בצפון ארה"ב. המפעלים האירופאיים שנפגעו נמצאים בבריטניה, טורקיה, צפרת ופולין. ההפסקות בעבודה ייערכו ב- 21-22/04, 25-29/04 וכן ב-2 למאי. בנוסף תהיה הפסקה בעבודות ב-27 לאפריל וב-9 מאי, במסגרת החגים היפניים המסורתיים.

נזכיר כי מפעליה של יצרנית הרכב טויוטה השוכנים ביפן נפגעו באסון הצונאמי שפקד את המדינה בחודש שעבר. עקב כך, נאלצה טויטה להפסיק ייצור חלקים וחלפים במפעליה במדינה ולאתר פתרונות חלופיים, וזאת לאחר שמסת הייצור העיקרית של החברה נמצאת ביפן. גם יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, קיבלה לפני שבוע הודעה מהיבואן על הקטנה צפויה של אספקת רכבי טויטה לישראל, שתורגש בשוק החל ממאי-יוני - הוערך כי מדובר ב"אובדן" אספקה של מעל 2,000 מכוניות עבור השוק הישראלי.

ההפסקה בייצור במפעלים השונים באירופה, מגיעה לאחר הודעה של החברה במהלך שבוע שעבר, כי תחדש את ייצור רכביה בכל המפעלים ביפן בחצי תפוקה לפחות, לאחר שעצרה קודם לכן את הייצור לחלוטין.