אביגדור קפלן: "מחירי הביטוח יעלו עקב אסונות הטבע"

יו"ר כלל ביטוח הזהיר בכנס פורום CFO מעליית מחירי הביטוח: "אסונות הטבע גרמו לחברות הביטוח הפסדים רבים" ■ ציין כי השנתיים האחרונות היו רווחיות עבור שוק הביטוח בארץ

מחירי הביטוח בישראל יעלו בקרוב בשל אסונות הטבע ביפן ובעולם. כך מעריך יו"ר חברת כלל ביטוח אביגדור קפלן, בדברים שנשא בכנס הביטוח של פורום CFO. לדבריו, תעריפי הביטוח יתייקרו "כתוצאה מעליית הריבית, וכן כתוצאה מהתייקרות ביטוחי המשנה עקב סדרת אסונות הטבע הגדולים, אשר גרמו לחברות הביטוח להפסדים כבדים".

קפלן תיאר את הסיבות שיובילו לדעתו לעליית מחירי הביטוח, ופירט כי גם הבקרה המוגברת של הרשות לניירות ערך והמפקח על שוק ההון והביטוח מכבידים על ההוצאות של החברות. "הבקרה הזו באה לידי ביוטי בתוספת ניכרת של תקני כוח אדם והשקעות רבות במחשוב", אמר קפלן, והוסיף כי "גם גידולים אלה יחייבו את חברות הביטוח לייקר את הפרמיות".

קפלן תיאר את השנתיים האחרונות כחיוביות עבור שוק הביטוח בארץ: "הרווחיות הייתה יפה, בעיקר כתוצאה מרווחי השקעות בשווקי ההון בארץ ובעולם", ואף ציין ש"היום חברות הביטוח נסחרות בשווי נמוך מהשווי האמיתי שלהן".

נציין כי בחודשים האחרונים פקדו את ישראל שלל אסונות, אשר ביניהן בלטה שריפת הענק שפרצה בדצמבר ביערות הכרמל והתפשטה באזור במשך מספר ימים, עד אשר הצליחו כוחות הכיבוי וההצלה להשתלט על האש. ברקע, גם גל אסונות שפקד את מדינות העולם - אשר עיקרו רעידת האדמה ביפן וגל ההצפות באוסטרליה - גרם לחברות הביטוח הבינלאומית הפסדים רבים.