תעש פיתחה מנגנון בטיחותי לרימוני יד כלקח מתקרית בעזה

המנגנון יבטיח שהרימון לא יתפוצץ במקרה שיפגעו בו קליעים ורסיסים ■ תעש: המנגנון החדש מאפשר הפרדה בין חומר הנפץ הרגיש שבתוך הרימון לבין מערכת ההפעלה שלו

פיתוח חדש של תעש עשוי להפוך את אפודי הלחימה של כוחות החי"ר לבטוחים יותר: מנגנון ייחודי שפותח במעבדות חטיבת התחמושת של התעשייה הצבאית, בליווי של גורמים מקצועיים ממפקדת זרוע היבשה (מז"י) בצה"ל, אמור להבטיח שרימוני היד המשמשים לוחמים בשטח לא יתפוצצו לאחר פגיעה של קליעים או רסיסים. פיתוח המנגנון הבטיחותי הושלם באחרונה, ובשבועות האחרונים עבר בהצלחה שורה של ניסויים.

הצורך בפיתוח המנגנון החדש עלה בעקבות התקרית שאירעה בחודש מארס 2010 ברצועת עזה, שבה נהרג סגן מפקד גדוד 12 של חטיבת גולני, רס"ן אלירז פרץ.

בתקרית נהרג גם סמ"ר אילן סביאטובסקי, עת נכנסו הלוחמים לשטח פלסטיני הסמוך לכיסופים כדי לבצע סריקות אחר מחבלים.

במהלך תקרית האש פגע קליע באחד הרימונים שנשא רס"ן פרץ באפוד הקרב שלו, וזה התפוצץ וגרם למותו ולפציעתם של חיילים נוספים בכוח.

נראה כמו רימון רגיל

מתעש נמסר כי המנגנון החדש מאפשר הפרדה בין חומר הנפץ הרגיש שבתוך הרימון לבין מערכת ההפעלה שלו, וכך, כשהרימון חשוף לפגיעה חיצונית, הוא מונע ייזום של פיצוץ תוך הבטחת שלומם של הלוחמים והסובבים אותם.

כלפי חוץ הרימון הבטוח של תעש נראה כמו רימון רגיל, והשינוי המשמעותי נעשה כאמור במנגנון ההפעלה הפנימי.

בתעש אמרו כי בקרוב יסתיימו הניסויים והבדיקות ברימון החדש, ואז ישולב המנגנון החדש בכל הרימונים שבהם מצוידים כוחות צה"ל. כך, הרימון החדש עשוי לעניין גם צבאות אחרים בעולם, וזאת בשל תקריות דומות שאירעו גם לכוחות זרים הפועלים בזירות השונות.