מה יציל את מניית העם? טבע צונחת 8.5% בוול סטריט

(עדכון) - מניית המתחרה ביוג'ן ממריאה 21% על רקע תוצאות תרופת BG-12 העולות בשלב זה על נתוני הלקווינימוד של טבע ■ כלל פיננסים: "הנתונים מגלים מתחרה ראוייה לטבע"

מניית טבע פתחה היום (ה') את המסחר בוול סטריט בצניחה של כ-7%, לאחר שמוקדם יותר, בטרום מסחר, צנחה מניית החברה ביותר מ-11%, וזאת בצל דוחות ביוג'ן, אחת ממתחרותיה העיקריות בשוק הטרשת הנפוצה. טבע מנוהלת על ידי שלמה ינאי.

נציין כי הפעם האחרונה שטבע נסחרה סביב שער 45 דולר למניה היה במאי 2009, בתחילתו של הראלי הגדול שהחל מהשפל של מארס 2009.

ביוג'ן פרסמה לפני פתיחת המסחר את דוחותיה, ממנה לומדים המשקיעים כי נתוני התרופה של ביוג'ן לטיפול אוראלי בטרשת נפוצה - BG-12 - עולים על נתוני הלקווינימוד של טבע, בעיקר בגזרת שיעור ההפחתה במספר ההתקפים השנתי ושיעור הידרדרות המחלה. מניית ביוג'ן, אגב, מזנקת ביותר מ-15%.

על פי הערכות בשוק, רוב הנתונים המפורסמים דומים לתוצאות נתוני הלקווינימוד כאשר ההבדל הבולט הוא בנתון ה-ARR, שיעור ההפחתה במספר ההתקפים השנתי. נתון זה, שמצביע על 53% הפחתה בקרב הקבוצה שנבדקה, אינו ניתן להשוואה עם נתוני הלקווינימוד כיוון שנערך במתודולוגיית מדידה אחרת לגמרי.

על פי הדיווח, ניתן היה במהלך המחקר של ביוג'ן למי שביקשו לקבל טיפול חירום לעבור לשיטת טיפול או לתרופה אלטרנטיבית שעשויה הייתה להיות כל תרופה בשוק כולל קופקסון. "הבדל זה הוא מהותי ולמעשה כלולים במחקר גם משתתפים שקיבלו תרופה שאיננה תרופת המחקר או פלסבו", מציינים בשוק.

טבע הדגישה רבות בעבר כי תרופת הלקווינימוד היא תרופה בעלת מכניזם פעולה שונה לגמרי, כשהיא מצליחה להפחית את את התקדמות המחלה עם פרופיל בטיחות ונוחות מרשימים.

האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים ציין בשיחה עם "גלובס" כי "טבע בונה מזה זמן ציפיות בשוק כי הלקווינימוד תהיה דומיננטית מאוד בתחום שלה, והנתונים של היום מראים שתהיה לה מתחרה ראויה אחת נוספת לפחות על הגילניה של נוברטיס".