ביבי וביבר נפגשים - ברשימת 100 המשפיעים של ה"טיים"

המגזין פרסם הערב (ה') את רשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם ■ הישראלי היחיד ברשימה: רה"מ נתניהו ■ עוד ברשימה: ברק אובמה, חסן נסראללה ומארק צוקרברג

המגזין "טיים" פרסם הערב (ה') את רשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם, הכוללת מנהיגים ופוליטיקאים, אקדמאיים, אמנים ופעילים חברתיים. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הוא הישראלי היחיד ברשימה, לצד מנהיגים מפורסמים נוספים כמו נשיא ארה"ב ברק אובמה ואשתו מישל, ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון ומזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה.

לצד המנהיגים המוכרים, מופיעים ברשימה גם גיבורי תרבות ומדיה, דוגמת מנכ"ל גוגל לארי פייג', המוזיקאי סטינג, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, שחקן הקולנוע קולין פירת', אופרה ווינפרי, וכוכב הפופ הצעיר ג'סטין ביבר, שלא מזמן סיים את ביקורו בארץ הקודש, לא לפני שהספיקה לפרוץ שערוריה תקשורתית סביב פגישה שלו עם ראש הממשלה, שבוטלה לכאורה על רקע סירובו של הזמר לצרף אליה ילדים מיישובי עוטף עזה.

כל אחד מהאנשים שזכו להיכלל ברשימה המכובדת זכה לפרק שלם אודותיו, שנכתב אף הוא על ידי אנשים מפורסמים. את הפרק על נתניהו כתב ריצ'ארד האס, לשעבר בכיר במחלקת המדינה בממשל בוש. האס מתייחס בכתבתו על נתניהו גם למצב הפוליטי הסבוך בו נמצאת מדינת ישראל: "הלחץ על ישראל גובר, אבל קשה לדמיין זמנים קשים יותר מאלה לויתורים מצידה בעניין גבולותיה - עת חמאס מאיים מהדרום וחזבאללה מתחזק בלבנון".

האס מוסיף ומתייחס לדעת הקהל השלילית על ישראל הגוברת בעולם: "מרבית העולם רואה בישראל כגורם המרכזי המהווה מכשול לשלום באזור", ומציין כי "היוזמה באומות המאוחדות להצבעה על הקמתה של מדינה פלסטינית מקבלת תמיכה, ובישראל חוששים מההשלכות". אולם בהתייחסו לפועלו של נתניהו בעניינים אלה, מעיר האס, כי "אני מכיר את נתניהו כבר עשרות שנים, היו לנו הסכמות ואי-הסכמות, אולם כמו רבים אחרים - גם אני לא מצליח לקרוא אותו".