גוגל הציעה 7 מיליון שקל על הפטנטים של חברת מודו

הצעתה של ענקית האינטרנט היא גבוהה יותר מהצעה קודמת של קינגסטון על הפטנטים של מודו בהיקף 5 מיליון שקל ■ במארס נחשף ב"גלובס" כי הפטנטנים של דב מורן על המדף

ענקית האינטרנט גוגל היא זו שהציעה לרכוש את הפטנטנים של חברת מודו בעבור 7 מיליון שקל. מהצעה שהוגשה היום (ג') לביהמ"ש המחוזי בת"א עולה כי ההצעה של גוגל, המיוצגת ע"י דוד תדמור (הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר) היא גבוהה יותר מהצעה קודמת של חברת קינגסטון על הפטנטים של מודו, שהציעה עבורם 5 מיליון שקל.

נזכיר, כי לחברת מודו שנשלטה ע"י דב מורן מונה כונס הנכסים והוגשה בקשת פירוק ע"י העובדים ובעקבות זאת היא התחילה במימוש הנכסים שבבעלותה. "גלובס" חשף בסוף מארס השנה כי החברה שפיתחה טלפונים סלולריים מודולריים מעמידה את הפטנטים שפיתחה למכירה לכל המרבה במחיר.

מודו חייבת לנושיה, ובניהם הבנקים, עשרות מיליוני שקלים, וסך הפסדיה נאמד ב-450 מיליון שקל. לאחר הכישלון לגייס הון בשנה שעברה, מודו נקלעה לקשיים ובעצם הפסיקה את כל הפעילות והחלה במכירת חיסול של רוב נכסיה. מודו צברה בשלושת שנותיה יותר מ-100 פטנטים, מה שהפך לנכס העיקרי שלה.

עבור הפטנטים בוצעה התמחרות וההצעה הזוכה היתה ל-5 מיליון שקל של חברת קינגסטון כאמור. עקב בקשה גבוהה יותר שהגיעה ברגע האחרון, כונסת הנכסים של מודו, עו"ד חנית נוב ממשרד נוב ושות' עורכי דין, ביקשה מביהמ"ש לאפשר לה לשקול את ההצעה הנוספת והיום נודע כי המציעה היא גוגל.

מהתגובה של גוגל לבית-המשפט, שהגיעה לידי "גלובס", עולה כי המציעה השנייה שהציעה 6.2 היא חברת Silver River, חברה המאוגדת בארה"ב ושמשרדיה הראשיים נמצאים ב-Mountain View, קליפורניה. גוגל, באמצעות עורכי הדין ד"ר דוד תדמור ויניב אהרונוביץ' ממשרד תדמור ושות', מבקשת מביהמ"ש לשקול את הצעתה שגברה על ההצעה של קינגסטון ולאפשר התמחרות נוספת. ביהמ"ש יקיים דיון בבקשה ב-3 במאי.

אחד המשקיעים במודו, דיוויד סאן, הטיל שעבוד על נכסיה של מודו, להבטחת הלוואה שנתן לה בהיקף 5 מיליון דולר. בבקשה לביהמ"ש היום גוגל מבקשת להסיר את זכויותיו של סאן והטענות שלו על בעלות בחלק מהנכסים, שיימכרו, אם וכאשר, ללא כל שעבוד.