לא רק App Store: חנות האפליקציות של בלקברי בישראל

פתיחת החנות יכולה להשפיע על מכירות מכשירי הבלקברי בישראל ■ בחנות החדשה 20 אלף אפליקציות, לעומת 250 אלף בחנות האנדרואיד של גוגל ו-350 אלף של אפל

‎‎חברת ‏RIM ‏ הקנדית, יצרנית הבלקברי, פתחה היום (ג') את חנות האפליקציות ‏App World‏ גם לישראלים, לאחר זו הייתה חסומה באופן קבוע לגישה של צרכני סלולר מקומיים. פתיחת החנות יכולה להשפיע בצורה משמעותית על מכירות מכשירי הבלקברי בישראל, מכיוון שצרכנים רבים העדיפו שלא לרכוש את המכשירים של ‏RIM‏ לאור העובדה שלא ניתן היה ליהנות מאפליקציות כמו בטלפונים חכמים אחרים.

‏הפתרונות שהיו קיימים בשוק עבור צרכני הבלקברי היו הקלדה של כתובות ישירות לאתרי חברות האפליקציות או ניסיונות להגיע בדרכים עקיפות ל-‏App World‏ של מדינות אחרות.

‏על-פי נתוני חברת ‏IDC‏ ישראל, נתח השוק של בלקברי בישראל עמד אשתקד על 3%, כשבתחום מערכות ההפעלה לסמארטפונים מחזיקה ‏RIM‏ נתח של 6% לעומת 55% של סימביאן מבית נוקיה, המובילה את השוק. ב-‏IDC‏ ישראל מעריכים כי נתח השוק של ‏RIM‏ יעמוד על 10% השנה.

‏כמות האפליקציות ב-‏App World‏ נחשבת לנמוכה משמעותית לעומת ההיצע הרחב הקיים בחנויות של גוגל ואפל. נכון לחודש מארס השנה, בחנות של ‏RIM‏ יש 20 אלף אפליקציות לעומת 250 אלף בחנות האנדרואיד של גוגל ו-350 אלף בחנות של אפל. ההיצע המצומצם יחסית של ‏RIM‏ עדיין גדול יותר מזה שקיים בחנות של מיקרוסופט, בה נמצאים רק 9,000 אפליקציות.