צפו: תעודת הלידה של ברק אובמה נחשפה - מה מוצאו?

על רקע השמועות בנוגע למקום לידתו ומוצאו של נשיא ארה"ב, ברק חוסיין אובמה - פרסם הבית הלבן את תעודת הלידה שלו ■ "ההתעסקות במוצאו מסיחה דעת הציבור"

חוסיין, אבל לא בדיוק: מתוך כוונה להפסיק את חרושת השמועות סביב מקום לידתו ומוצאו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, פרסם היום (ד') אתר הבית הלבן את המסמך המלא של תעודת הלידה של נשיא ארה"ב.

בשנת 2008 פרסם אובמה מסמך אישור קצר, הניתן לכל תושבי הוואי, כהוכחה ללידתו באי הקטן - אולם, האישור לא שכנע את אזרחי ארה"ב כי הנשיא האמריקאי אכן נולד בתוך גבולות ארה"ב. גם שמו האמצעי של אובמה, חוסיין, לא תרם לאמינותן של ההצהרות שהגיעו מהבית הלבן בנוגע למקום לידתו של הנשיא או מוצאו.

השמועות והספקות בנוגע לארץ לידתו ומוצאו של אובמה שבו לאור הזרקורים ממש בשבועות האחרונים, לאחר שדונלד טראמפ, מועמד פוטנציאלי מטעם הרפובליקנים למירוץ לנשיאות ארה"ב ב-2012, אמר בתקשורת כי יש לבדוק בשנית מהו מוצאו של הנשיא המכהן.

היום פורסמה באתר הבית הלבן תעודת הלידה המלאה של אובמה, לאחר ש"נעשו מאמצים רבים לשחרר את המסמך מטעם הרשויות בהוואי". זאת, לאחר שנציגים מהבית הלבן שכנעו את משרד הבריאות בהוואי לשחרר באופן רשמי את המסמך.

במסמך מפורט כי אובמה נולד ב-4 לאוגוסט, 1961. אובמה נולד בהוואי, הונלולו. לפי המסמך, מוצאו של אביו של אובמה הוא "אפריקאי" בעוד מוצאה של אימו הוא "קווקזי" (כינוי לאדם לבן באנגלית).

נציגים מהבית הלבן תדרכו היום עיתונאים וציינו כי "הנשיא היה סבור כי הספקות בנוגע למקום לידתו ומוצאו אינם טובים למדינה", והוסיפו כי "זה אולי מעניק לתקשורת משהו להתעסק בו, אבל זה מעסיק גם את אזרחי ארצות הברית, ומסיח את דעתם מהאתגרים האמיתיים שעומדים בפנינו בתקופה הקרובה".

ברק אובמה תעודת לידה / צלם: מתוך אתר הבית הלבן
 ברק אובמה תעודת לידה / צלם: מתוך אתר הבית הלבן