התורים כאן: התנפלות על אייפד 2 ביום המכירות הראשון

פער של כמעט 500 שקל במחיר בין ארה"ב לישראל לא הרתיע את חובבי הטכנולוגיה: כ-3,000 יחידות נחטפו מהחנויות כבר בשעות הראשונות למכירה בישראל

המולת האייפד 2 הגיעה גם לישראל. היום התחיל להימכר הטאבלט הפופולארי של חברת אפל בארץ והתורים מהעולם הגיעו גם הם איתו. ברשת חנויות iDigital - נציגת אפל בישראל, נעמדו אנשים מחוץ לחנויות כבר משש בבוקר, כאשר גם לקוחות נוספים הסתערו על רשתות ביג בוקס ואופיס דיפו.

המכירות ליום הראשון עברו את ה-3,000 יחידות, כאשר לדברי ערן תור, מנכ"ל iDigital, הדגם הפופולארי בארץ הוא בגרסת ה-32 ג'יגה גם בגרסת ה-WiFi וגם בגרסת הסלולר. מרשת ביג בוקס נמסר כי חצי שעה בלבד מפתיחת הסניפים כבר נמכרו מאות יחידות של המכשיר.

האייפד 2 התחיל להימכר בישראל באיחור לא רציני של כחודשיים, כאשר בעולם אנשים מתקשים למצוא אותו זמין לרכישה בחנויות. עלות האייפד 2 בדגם הבסיסי בעל חיבור לאינטרנט אלחוטי בלבד וזיכרון של 16 ג'יגה עומדת על 2,150 שקל, לעומת 1,700 שקל (500 דולר) בארה"ב ו-2,250 שקל (400 פאונד) באנגליה. צריך לזכור שלמרות שמחירו הרשמי של האייפד 2 באמריקה הוא יותר זול מזה של ישראל, צריך להוסיף על המחיר הזה גם עלויות של מיסים אותן החברות בארה"ב לא מוסיפות למחיר הרשמי (העלות מתווספת רק במעמד הרכישה). כמו כן, הכנסה של האייפד לישראל, מחייבת גם תשלום נוסף במכס. מה שמצמצם את הפרש המחירים.

מי שמעוניין באייפד 2 גם עם חיבור סלולר, ישלם עבור הדגם עם ה-16 ג'יגה 2,800 שקל לעומת 2,150 שקל (630 דולר) בארה"ב ו-2,810 שקל (500 פאונד) באנגליה. לדברי תור, "למעלה מ- 30 אלף אייפדים מהדור הקודם נמכרו מאז השקתם בארץ לפני 4 חודשים, נתון מרשים שמצביע על אחוז החדירה הגבוה ביותר באירופה ביחס לגודל האוכלוסייה".