Onavo הישראלית זכתה בשני תארים בתחרות עולמית

Onavo הישראלית זכתה בשני תארים בכנס הסטארט-אפים של הבלוג הטכנולוגי The Next Web – "חברת המובייל הטובה ביותר" ו"חביבת הקהל"

Onavo הישראלית זכתה בשני תארים בכנס הסטארט-אפים של הבלוג הטכנולוגי The Next Web - "חברת המובייל הטובה ביותר" ו"חביבת הקהל". את התואר "הסטארט-אפ הטוב ביותר" קטפה חברת Silk, שמפתחת אפליקציה המסייעת לגולש למצוא בקלות ובמהירות את המידע שהוא מחפש ברשת.

Onavo הוקמה ב-2010 על ידי הבלוגר גיא רוזן ורואי טיגר, והיא התחרתה ב-18 חברות אינטרנט ומובייל, שהציגו לראשונה את המוצר שלהן בכנס שנערך באמסטרדם, לאחר שנבחרה מתוך כ-300 חברות שהגישו מועמדות לתחרות.

בין השופטים בתחרות - הבלוגר הטכנולוגי רוברט סקובל וג'ונת'ן פורסטר, האחראי על פעילות הסטארט-אפ Spotify באירופה.

Onavo מפתחת טכנולוגיה המתיימרת להפחית את עלויות הגלישה הסלולרית של משתמש הקצה ולסייע לו להבין את אופני השימוש שלו בגלישה מהסלולרי. לדברי דביר רזניק, סמנכ"ל השיווק של החברה, אפליקציית האייפון של החברה "תחזיר למשתמשי הסלולר את השליטה בכל הנוגע לאופני צריכת המידע שלהם". אפליקציית האייפון פועלת בשני אופנים - היא תאפשר להוריד את עלויות הגלישה הסלולרית באמצעות טכנולוגיית דחיסת המידע, והיא פועלת ברקע בזמן הגלישה של המשתמש.

פיתרון כזה יסייע לחיסכון בגלישה בארץ, אולם הוא יספק פיתרון מושלם לעלויות ה'נדידה' הגבוהות, שמשתמשים השוהים בחו"ל נאלצים לשלם על מנת לגלוש מהסלולר. בנוסף, האפליקציה תאפשר למשתמש לקבל גם נתונים המשקפים את אופן והיקף השימוש שלו - בדואר אלקטרוני, רשתות חברתיות, גלישה בווב או אפליקציות. מידע זה יאפשר למשתמשים להבין איזו חבילת גלישה הכי מתאימה לצרכיהם.

אפליקציית האייפון הושקה אתמול (ו') והיא ניתנת להורדה בחינם. בחברה כבר עובדים על אפליקציות למכשירי סלולר נוספים, והיא מעסיקה 10 עובדים. עד כה גייסה Onavo כ-1 מיליון דולר מקרן ההון סיכון מאגמה.