העסקה למכירת "מעריב" לנוחי דנקנר לקראת סגירה

"מעריב" מכנסת את בעלי המניות לצורך אישור העסקה, לאחר שאתמול מונה ד"ר נחום לנגנטל לדירקטור חיצוני

העסקה להעברת השליטה ב"מעריב " לידי דסק"ש של נוחי דנקנר מתקרבת לקו הגמר. לאחר אישור הממונה על ההגבלים, הודיעה היום (ב') "מעריב" על כינוס אסיפת בעלי המניות של החברה ב-23 במאי לצורך אישור העסקה.

הדרך לכינוס האסיפה נסללה בעקבות מינוי דירקטור חיצוני נוסף ל"מעריב" אתמול, ד"ר נחום לנגנטל. המינוי היה הכרחי לאישור העסקה.

בהתאם להסכם, דסק"ש תשקיע בעיתון המפסיד 120 מיליון שקל כנגד הקצאת מניות (מתוך סכום זה כבר הועמדו 20 מיליון שקל כהלוואה ל"מעריב"), ובנוסף תרכוש את מרבית המניות שמחזיק כיום יו"ר "מעריב", זקי רכיב, והלוואת בעלים שהעמיד לעיתון תמורת 20 מיליון שקל.

הכשרת היישוב של משפחת נמרודי תזרים 12 מיליון שקל, ותהפוך הלוואות בעלים בסך 40 מיליון שקל להון. עם השלמת המהלך תחזיק דסק"ש ב-61% מהמניות, הכשרת היישוב ב-27%, ורכיב ב-4.9%.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", דנקנר ירכוש כחלק מתנאי העסקה את חובותיו של "מעריב" לבנק הפועלים, כ-106 מיליון שקל, תמורת 42 מיליון שקל בלבד. במקביל תרכוש דסק"ש מניות ששועבדו לפועלים על-ידי בעל המניות לשעבר ולדימיר גוסינסקי בגין חוב של כ-100 מיליון שקל, ואשר מוחזקות בנאמנות.

בנימוקי הדירקטוריון לחברה נכתב כי "החברה נתקלה בקשיים תפעוליים, שהינם תוצר של שינוי הדרגתי בתנאי השוק במציאות של ירידה חדה במחירי הפרסום בעיתונות המודפסת ובתפוצת העיתון, בין היתר בגלל כניסת מתחרה נוסף, אשר עיתוניו מחולקים בחינם. הקשיים החלו ב-2009, בין היתר בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, והתעצמו בשנת 2010. כתוצאה מכך חוותה החברה ירידה משמעותית בהיקף ההכנסות וברווחיותה".

על החבירה לדסק"ש כותב הדירקטוריון בנימוקיו כי השקעה זו "היא על-ידי משקיע אסטרטגי בעל יכולות ניהוליות, עסקיות ופיננסיות מוכחות".