נתניהו החליט: עוזי דיין ימונה ליו"ר דירקטוריון מפעל הפיס

עוזי דיין נבחר על ידי ועדה מטעם משרד ראש הממשלה, מתוך יותר מ-100 מועמדים ■ יו"ר התפקיד הוא אחד הנחשקים במשק - בשל תנאי העסקה מפנקים וכוח פוליטי רב

עוזי דיין מונה היום (ב') על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר דירקטוריון מפעל הפיס. זאת, לאחר שהתפקיד לא אויש מספטמבר 2007. דיין כיהן כראש אגף התכנון של צה''ל, אלוף פיקוד המרכז, סגן הרמטכ''ל ויו''ר המועצה לביטחון לאומי. דיין הוא גם חבר ב"ליכוד".

לטובת בחירת המועמד המתאים ביותר מונתה ועדת איתור בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי. הועדה קבעה שורה של קריטריונים לבחירת המועמדים, ונפגשה בסופו של דבר עם 21 מועמדים נבחרים מתוך יותר מ-100 פוטנציאליים. רק שמות בודדים הועברו, בסופו של דבר, לבחירתו של ראש הממשלה.

נזכיר כי בתחילת חודש אפריל השנה, דווח כי המועמדים הסופיים לתפקיד, פרט לדיין, הם: גדעון סיטרמן, לשעבר מנכ''ל משרד התחבורה; עדי אלדר, ראש עיריית כרמיאל ויו''ר השלטון המקומי לשעבר; חיים קרופסקי, לשעבר מנכ''ל תשלובת ישראכרט; ח''כ רונית תירוש ("קדימה"), לשעבר מנכ''לית משרד החינוך.

התפקיד הבכיר בפיס הוא אחד מהנחשקים יותר במשק בשל תנאי העסקה המפנקים. לפי דוח של הממונה על השכר האחרון, שכרם של 46 בכירי הארגון עמד ב-2009 על 32,720 שקל, יותר משכר מנכ''ל במשרד ממשלתי; עלות ההעסקה טיפסה לכ-43 אלף שקל לחודש. שכרו של מנכ''ל המפעל, שאול סוטניק, הגיע ב-2009 ל-62,868 שקל בחודש. עלות השכר הכוללת של שמעון כצנלסון, היו''ר האחרון, הגיעה בשנת 2007 ל-80,960 שקל לחודש. בנוסף, התפקיד מקנה כוח פוליטי עצום ליו''ר, אשר מחליט לאילו רשויות מקומיות להקצות את כספי המפעל לצורך בניית מתנ"סים, כיתות לימוד ומגרשי ספורט.