מירס מבקשת מחברות הסלולר הצעות לשימוש ברשת שלהן

עפ"י הערכות, מירס מתכוונת לתמחר ביניהן כדי להשיג את המחיר הטוב ביותר לנדידה פנים ארצית ■ מתכננת לעלות עם הרשת החדשה בינואר 2012

חברת מירס פנתה לשלוש החברות הסלולריות - פרטנר, סלקום ופלאפון, וביקשה לפתוח בשיחות לגבי האפשרות להשתמש ברשתות הסלולריות שלהן, כאמצעי לכיסוי סלולרי כלל ארצי החל מינואר בשנה הבאה, המועד שבו היא מתכננת לעלות עם הרשת החדשה שלה. כך נודע ל"גלובס".

הפנייה נעשתה עוד לפני המכרז הסלולרי שבו זכתה מירס. המגעים בין מירס לבין החברות הסלולריות צפויים להתקדם במקביל למכרז שמנהלת מירס לבחירת ספק אשר יבנה עבורה את הרשת הסלולרית החדשה.

הפנייה של מירס לשלוש החברות הסלולריות מלמדת כנראה על כך שהחברה מבקשת לתמחר בין שלושתן, על אף שבכמה וכמה מובנים יש למירס יתרון בסיכום עם פלאפון לגבי הנדידה הפנים ארצית.

הסיטואציה של פלאפון

ההערכות הן שמירס חוששת שסלקום ופרטנר עשויות לדרוש שימוש ברשת הוט (חברה אחות של מירס שבקרוב תהיה החברה האם שלה) בתמורה להסכם לשימוש ברשת שלהן, שלא כמו פלאפון. סלקום ופרטנר דורשות ממשרד התקשורת הדדיות לגבי השימוש ברשת הנייחת של הוט, על רקע מדיניות המשרד המחייבת אותן לאפשר למפעילים סלולריים וירטואליים להשתמש ברשת שלהן. פרטנר אף דורשת כעת, במסגרת השימוע שעושה ועדת חייק בעניין הסדרת תנאי התחרות בשוק - לאפשר לה להיות מפעיל וירטואלי על רשתות בזק והוט, כלומר לקבל מהן מחירים נמוכים שיאפשרו לה להשתמש ברשתות בדיוק כמו שמפעילים חדשים עולים על הרשתות הסלולריות וקונים דקות זמן אוויר.

פלאפון נמצאת בסיטואציה אחרת בשל השתייכותה לקבוצת בזק, והיא גם היחידה שקבעה אסטרטגיה שמזמינה מפעילים חדשים להשתמש ברשת שלה, בשונה מפרטנר ומסלקום. פרטנר אמנם סיכמה עם המפעיל הווירטואלי דור אלון סלולר שיפעל על גבי הרשת שלה, אבל לא כמדיניות רחבה, אלא כמשהו נקודתי בלבד. פלאפון החליטה אסטרטגית לנצל את עודף הקיבולת שיש לה ברשת ולגייס שחקנים חדשים שיפעלו עליה.

לפלאפון יש יתרון נוסף להציע למירס, והוא קשור טכנולוגית לכך שלפלאפון אין רשת GSM, אלא רשת דור שלישי בלבד, ולעובדה שהתדרים שמירס זכתה בהם מתאימים לדור שלישי בלבד. פרטנר וסלקום מכסות שטחים ניכרים ב-GSM ולא ברשתות הדור השלישי שיש להן, כך שעבור מירס יש בכך יתרון באיכות הכיסוי שהיא יכולה להציע ללקוחותיה. יחד עם זאת, מדובר במו"מ מסחרי, כך שזה מה שיכריע בסופו של דבר.