מורי ארקין, פונטיפקס, דוקור ויישום הקימו חברה חדשה

החברה תיקרא עומר פארמצבטיקה וייתכן שתהפוך לצבר חברות בתחום הדרמטולוגיה

חברת ארקין הולדינגס, שבבעלותו של מורי ארקין, הקימה עם הקרנות פונטיפקס, דוקור, ועם יישום, חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית, חברה לתחום הדרמטולוגיה, על בסיס טכנולוגיה של פרופ' עודד שוסייב מן האוניברסיטה העברית. כך נודע ל"גלובס". הקרנות צפויות להשקיע במיזם סכום ראשוני שמוערך ב-3-4 מיליון דולר, והחברה תיקרא עומר פארמצבטיקה. בהמשך, היא עשויה להפוך לצבר של טכנולוגיות בתחום הדרמטולוגיה, ויושקעו בה סכומים נוספים.

שוסייב, פרופ' במחלקה לחקלאות מזון וסביבה, הוא הממציא והמייסד של קולפלנט הבורסאית ומשמש בה סמנכ"ל רפואי. כמו-כן, הוא ייסד את חברת CBD שפועלת בתחום החקלאות וכן מכר אותה ב-2006 לחברת Futuragene האמריקנית ב-14 מיליון דולר.

ארקין מכיר היטב את תחום הדרמטולוגיה מחברת אגיס שניהל ומכר ב-2004 לפריגו, לפי שווי של 900 מיליון דולר. ארקין, פונטיפקס ודוקור מושקעים גם בקולפלנט של שוסייב, שגם היא הוקמה על ידי יישום.

עומר תעסוק בתחום האטופיק דרמטיטיס - תגובה אלרגית של העור המכונה גם אסטמה של העור. כיום התופעה מטופלת על-ידי הימנעות ממגע עם האלרגן (החומר בסביבת החולה אשר יצר את האלרגיה) וכן על-ידי תרופות, בעיקר סטרואידים במריחה, המדכאים את מערכת החיסון במקום המריחה, וכך מונעים מן הגוף להגיב לאלרגן.

המוצר שמפתח שוסייב הוא משחה המונעת את כניסת האלרגנים בין תאי העור באמצעות משיכת האלרגנים על מולקולות המשחה. המוצר נמצא בניסויים פרה-קליניים (ניסויי חיות) מתקדמים.

החברה תשמש לפי ההערכות כבסיס לפיתוח ולרכישה של טכנולוגיות נוספות בתחום הדרמטולוגי.